رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خبر داد؛

شناسایی ۳۵۴ نفر معلول در بخش رودهن/ برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در بخش رودهن تقویت می‌شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از شناسایی ۳۵۴ نفر معلول  و تقویت برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در بخش رودهن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسین بی‌نیاز در اولین نشست توانبخشی مبتنی بر جامعه در محل بخشداری رودهن اظهار کرد: بر اساس قانون جامع حمایت ازمعلولان، فرد معلول کسی است که دچار ضایعه جسمی، ذهنی و روانی شده و فاقد توانایی‌های لازم جهت انجام فعالیت‌های روزمره است و به این ترتیب عملکرد فرد دچار اختلال می‌شود.

وی از وجود ۳۵۴ معلول در بخش رودهن خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۲۹ نفر در حوزه شهری و ۱۲۵ نفر در بخش روستایی شناسایی شده که اقداماتی از قبیل مناسب‌سازی منازل، ارائه خدمات بهداشتی و دریافت مستمری به این افراد ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند ادامه داد: برنامه مبتنی برجامعه (cbr) یکی از فعالیت‌ها در حوزه توانبخشی است که به  ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت به ویژه در مناطقی که دسترسی به خدمات توانبخشی کمتر است می‌پردازد و با توجه به مسئولیت‌پذیری اجتماعی، سازمان بهزیستی در صدد است که ضریب نفوذ خدمات را در سطح روستا در حوزه های متعدد افزایش داده و با شناسایی معلولان خدمات شایسته‌تری به آنها ارائه کند.

بی‌نیاز از طرح پیشگیری از ناشنوایی، تنبلی چشم و مشاوره پزشکی و ژنتیک در جهت پیشگیری از اختلال ژنتیک و کاهش معلولیت به عنوان برنامه‌های اجرایی توسط سازمان بهزیستی نام برد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا