شب های قدر فرصت بازگشت به راه حقیقت

hamid aghaeeمعاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های بزرگ ماه مبارک رمضان قرار گرفتن شب های قدر در این ماه است، گفت: شب قدر بهترین فرصت برای کسب معرفت الهی در درگاه حضرت حق است.

به گزارش تارود، حجت الاسلام حمید آقایی در آیین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که با حضور روزه داران در مسجد جامع دماوند برگزار شد، ماه رمضان را ماه دعا و نیایش دانست و افزود: در این ماه بندگان الهی بسیار به دعا و عبادت می پردازند و در نیایش های خود از خداوند متعال رزق و روزی مادی و معنوی می خواهند.

وی اظهار داشت: ماه رمضان، ماه تقوا و خودسازی است و خداوند در این ماه فضائلی را قرار داده که افراد خود را از بدی ها و ناپاکی ها پاک کنند که یکی از این فضائل معنوی رسیدن به معرفت الهی است.

این مقام مسوول ادامه داد: انسان علاوه بر نیاز به رزق و روزی مادی برای تامین غذای بدن، نیازمند غذایی معنوی است که با مطالعه، کسب معرفت، محبت و تقرب به درگاه الهی به رزق و روزی حقیقی دست می یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: تمامی این دعاها و مناجات ها برای آن است که خویشتن خویش را بشناسیم و آگاه باشیم که آتش جهنم برگرفته از باطن اعمال ما است چرا که انسان با حسد، رباخواری، دروغ، غیبت و بسیاری از گناه های کبیره، جان خویش را برای سوختن آماده می کند.

آقایی راه رهایی از این آتش جهنم را انفاق، صدقه و خدمت به پدر و مادر دانست و بیان کرد: انسان با حفظ زبان خویش و دوری از گناه می تواند راه صحیح را برای خود انتخاب کند.

به گفته وی، امروز دشمن سفره های آتش را با ترویج فرهنگی غیر اسلامی در خانه های مسلمانان پهن کرده که می توان نمونه آن را استفاده از ماهواره دانست که باید مراقب بود.

آقایی ماه مبارک رمضان و شب های قدر راه بهترین زمان برای بازگشت به راه صحیح و هدایت شده عنوان کرد و گفت: نزول قرآن کریم یکی از برجستگی های ماه رمضان است و شب قدر نیز در این ماه قرار دارد و این شب فرصتی است که انسان ها از آن برای درک خداوند استفاده کنند.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به همت نهادهای فرهنگی شهرستان در تمامی مساجد دماوند برپا شد که با روضه خوانی در وصف حضرت علی (ع) و فرزند بزرگوارش امام حسین (ع)، خواندن دعای جوشن کبیر همراه بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا