سهم دین در 6 هزار میلیارد تومان گردش مالی مسکن مهر کجاست

hosein tavasoliامام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با بیان اینکه مصلای پردیس پس از 13 سال تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکیِ داشته، با طرح این پرسش که سهم دین از 6 هزار میلیارد تومان گردش مالی مسکن مهر پردیس کجاست، نسبت به تأخیر در احداث این مجموعه فرهنگی گلایه کرد.

حجت‌ الاسلام حسین توسلی در خطبه‌های نخستین نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان پردیس که پس از انتقال از مسجد “اهل بیت(ع)” بومهن از این پس در مسجد “الغدیر” پردیس اقامه می‌شود، در میان جمع کثیری از نمازگزاران اظهار داشت: تا هفته گذشته نماز جمعه شهرستان پردیس در شهر بومهن و مسجد اهل بیت(ع) این شهر برگزار می‌شد و باید برای برپایی شایسته این فریضه عبادی سیاسی از سوی متولیان امر در آن مسجد قدردانی کرد؛ امروز برای نخستین بار بنا به دستور شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نماز جمعه به شهر پردیس و مسجد الغدیر این شهر منتقل شد و باید از متولیان زحمتکش این مسجد نیز قدردانی کرد.

وی ادامه داد: نماز جمعه در این منطقه از سال 1375 هجری شمسی برقرار است و نزدیک به 18 سال از نخستین اقامه این فریضه الهی می گذرد، نماز جمعه این شهرستان طی 6 سال از این مدت به امامت حجت الاسلام احمدیان، 9 سال به امامت حجت الاسلام اسماعیلی و از سال 90 توسط بنده اقامه می شود.

این مسئول اضافه کرد: حوزه ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان پردیس از بخش جاجرود آغاز و تا شهر آبعلی ادامه دارد و همه مناطق مذکور برای مسئولان این ستاد یکسان هستند، از این رو باید از همه مسئولان شهرستان و مردم شریف این مناطق قدردانی کرد.

فقدان محلی معین برای اقامه نماز جمعه پردیس پس از 18 سال

توسلی با گلایه از پیشرفت فیزیکیِ کند مصلای پردیس پس از 13 سال، خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نشستی با مسئولان شهرستان تشکیل و در آن مسائل مختلفی در خصوص برپایی این فریضه الهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی تصریح کرد: یکی از مسائل مطروحه در آن نشست این بود که به هر حال امروز هم چند صباحی به واسطه نماز جمعه میهمان مسجد الغدیر هستیم و قطعاً متولیان این مسجد میزبانان شایسته ای خواهند بود اما چاره اساسی کار چیست؟ در حال حاضر در بیش از 780 نقطه ایران اسلامی نماز جمعه برگزار می شود و در هر شهر با سابقه بیش از 10 سال اقامه نماز استعداد برگزاری این فریضه الهی در مسجد جامع یا مصلای منطقه فراهم آمده اما در شهرستان پردیس هنوز بعد از 18 سال محلی معین برای برپایی نماز جمعه نیست و به دوستان التماس می کنیم تا محل مسجد خود را برای نماز به ستاد برگزاری نماز جمعه قرض بدهند که این شایسته نیست.

گلایه از پیشرفت فیزیکیِ کند مصلای پردیس پس از 13 سال

وی افزود: تا دو سال قبل این مناطق تحت عنوان بخش مرکزی تهران خطاب می شد و نزدیک به یک سال و نیم از ارتقای آن به شهرستانی مجزا می گذرد و من از مسئولان شهرستان درخواست می کنم موضوع احداث مصلا به صورت جدی دنبال شود.

این مسئول ادامه داد: مسئولان شرکت عمران شهر جدید پردیس 13 سال پیش از این یعنی سال 1380 هجری شمسی زمین مصلا را در اختیار قرار می دهد تا اینکه سال 82 نقشه اجرایی این طرح تهیه، ابلاغ و در اختیار دفتر ستاد برگزاری نماز جمعه قرار می گیرد.

توسلی اضافه کرد: پیمانکار مجری پروژه مصلای پردیس پس از سه سال یعنی سال 1385 انتخاب می شود اما فاصله بین عقد قرارداد با آن پیمانکار و آغاز کار احداث این مجموعه نزدیک به یک سال زمان می برو در نهایت سال 86 مراحل عملیاتی کلید می خورد.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: امروز بعد از گذشته 13 سال از ماجرای آغاز کار طرح مصلای پردیس تنها شاهد سازه‌ای هستیم که به همه چیز شبیه است الّا یک مصلای نماز، حتی به تصور برخی مسئولان این سازه به عنوان یک محل دپوی اقلام و اجناس یاد می‌شود.

5 درصد پیشرفت فیزیکیِ مصلای پردیس پس از 13 سال

وی با اشاره به اینکه برآورد از شرایط کنونی مصلای پردیس، پیشرفت فیزیکی تنها پنج درصد بعد از 13 سال آن هم با هزار و یک عیب و ایراد فنی است، گفت: من بعد از اقامه دومین نماز جمعه شهرستان در سال 90 بلافاصله نشستی را با وزیر وقت راه و شهرسازی در دولت گذشته برگزار کردم و گلایه ها از این شرایط را در حضور وی مطرح کردم.

این مسئول ادامه داد: این ملاقات ها و جلسات به صورت مکرر و طی 12 دوره برگزار شد تا در نهایت صورت جلسات به ابلاغیه های اجرایی رسید و گشایشی در پروژه ایجاد شد؛ در حال حاضر این پروژه در دست مسئولان شرکت “خانه سازی جهاد تهران” است که به ادعای خود طرح ها را کمتر از 6 ماه اجرایی می کند، حال این پرسش مطرح است که چرا با چنین توانی طی دو سال گذشته تنها دو تا سه درصد پیشرفت فیزیکی در آن طرح دیده می شود؟ متأسفانه آن ادعا و این شیوه اجرای کار با یکدیگر تناسخی ندارد.

سهم دین از 6 هزار میلیارد تومان گردش مالی مسکن مهر پردیس کجاست؟

توسلی با اشاره به سخنان چندی قبل مسئولان شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص گردش مالی جاری در مسکن مهر این شهر اظهار داشت: چندی قبل مدیرعامل پیشین شرکت عمران شهر جدید پردیس از گردش مالی 6 هزار میلیارد تومانی در مسکن مهر این شهر خبر داد و همچنین خبر مذکور از سوی مدیرعامل جدید نیز تأیید می شود.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی تصریح کرد: به هر ترتیب گردش مالی یاد شده نشانه زحمات دولت‌های نهم، دهم و یازدهم است و باید از آنها تقدیر کرد اما پرسش اساسی از مسئولان شرکت عمران که تلاش بسیاری نیز انجام می‌دهد، این است که سهم دین مردم، مساجد و مصلای منطقه از 6 هزار میلیارد تومان گردش مالی چیست؟ آیا سهمی دارد؟

وی ادامه داد: رایزنی‌ها برای اجرای طرح مصلای پردیس در دولت کنونی نیز در حال پیگیری است و چندی قبل با معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کردم که اگر اجازه دهید در همان محل مصلای نیمه ساخته، چادری برپا کرده و نماز جمعه را اقامه کنیم چراکه جای دیگری نداریم.

منبع» مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا