کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی دماوند:

سهمیه 280 نفری شهرستان دماوند برای دوره‌ها و طرح‌های مختلف سوادآموزی/ بی‌سوادان شهرستان دماوند نسبت به اتباع خارجی انگیزه و میلی برای یادگیری ندارند

کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی دماوند باز سهمیه 280 نفری شهرستان دماوند برای دوره‌ها و طرح‌های مختلف سوادآموزی خبر داد و گفت: بی‌سوادان شهرستان دماوند نسبت به اتباع خارجی انگیزه و میلی برای یادگیری ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، لیلا درویش غلامی در گفتگویی اظهار داشت: شناسایی و جذب افراد بی‌سواد و کم‌سواد یکی از دشوارترین بخش‌ها در جامعه هدف سوادآموزی دماوند محسوب می‌شود و هنوز اهمیت موضوع به خوبی احساس نشده است.

دماوند در شمال شرق تهران قرار دارد و فعالیت نهضت سوادآموزی در این شهرستان نیز همزمان با تأسیس این نهاد آغاز شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین گام سوادآموزی استفاده از ظرفیت مدارس برای شناسایی و جذب اولیای بی‌سواد دانش آموزان است؛ در غیر این صورت به دلیل نبود تعامل بین دستگاه‌ها، حتی آماری دقیق از بی‌سوادان منطقه نداریم.

کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش دماوند گفت: این نهاد هیچ مشکلی در نگهداری و آموزش بی‌سوادان ندارد ولی با توجه به اینکه بی‌سوادان در شهرستان عمدتاً غیربومی هستند، تعامل و همکاری سایر نهادها همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کار، ثبت احوال و… می‌تواند در شناسایی و جذب این افراد مؤثر باشد.

این مسئول نقش نهضت سواد آموزی را در بین فرزندان خانواده‌ها، مدارس و حتی افراد بی‌سواد مطلق تأثیرگذار دانست و گفت: سواد موجب کاهش وقوع جرم می‌شود زیرا اکثر افرادی که از ندامتگاه‌ها معرفی می‌شوند بی‌سواد هستند.

درویش غلامی بیان کرد: امسال سهمیه ابلاغ شده به شهرستان دماوند 280 نفر است که از 90 نفر به اتباع اختصاص داده شده است.

به گفته وی، سال گذشته 180 نفر با 30 تبعه خارجی سهم شهرستان را تشکیل داده بود.

کارشناس مسئول نهضت سوادآوزی دماوند گفت: بی‌سوادان این شهرستان انگیزه و میلی برای یادگیری ندارند، در مقابل بی‌سوادان تبعه خارجی استقبال می‌کنند و کلاس‌ها نیز برای آنها دایر می‌شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال شرکت می‌کنند، گفت: دوره‌های سوادآموزی از پایه اول تا سوم، دوره تحکیم و پایداری سواد به صورت میان دوره و دوره انتقال از پایه‌های چهارم تا ششم است و افراد زیرپوشش در رده سنی 10 تا 49 سال هستند که البته در دماوند از 25 سال به بالا شرکت می‌کنند.

کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش دماوند ادامه داد: امسال یکصد نفر از 180 فرد زیرپوشش نهضت در امتحانات پایانی شرکت کردند و حدود 90 درصد قبولی داشتیم که برای سال 97-98 نیز از اواسط تیرماه ثبت‌نام آغاز می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: سال گذشته 75 کلاس برگزار شد که 22 کلاس به صورت گروهی و دیگر کلاس‌ها به صورت انفرادی بود و کلاس‌ها اغلب در مدارس، کتابخانه‌ها و مساجد برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا