رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهر دماوند:

سامانه «سپند» برای ثبت‌نام سرویس مدارس دماوند در حال راه‌اندازی است/ متاسفانه برخی از دانش‌آموزان با سرویس‌های مدارس فاقد مجوز همکاری دارند

رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهر دماوند با بیان اینکه سامانه «سپند» برای ثبت نام سرویس مدارس حال راه اندازی است، گفت: متاسفانه برخی از دانش‌آموزان با سرویس‌های مدارس فاقد مجوز همکاری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حمیدرضا غلامرضازاده در نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان با بیان اینکه در خصوص ساماندهی سرویس مدارس نشست‌هایی را پلیس راهور به همراه آموزش و پروش داشتیم، اظهار کرد: دستورالعمل جدیدی را با عنوان طرح «سپند» مدنظر می‌باشد که باید تمام خودروها حتی والدین ثبت‌نام کنند تا بدانند مسیرهای تردد دانش‌آموزان چگونه است.

وی افزود: دستورالعمل مذکور با تاخیر به شهرها ابلاغ شد و برخی از شهرها ثبت‌نام صورت نگرفت که در حاضر در شهر دماوند تشکیل پرونده صورت گرفته و سامانه «سپند» در حال راه‌اندازی می‌باشد.

رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهر دماوند ادامه داد: در این سامانه محل‌های مورد نظر والدین مشخص است و خانواده‌ها می‌توانند بدانند که بچه‌ها با کدام خودرو و از چه مسیرهایی تردد می‌کنند، همچنین راننده خودرو را می‌شناسند و شماره تماس و خودروی مورد را دارند.

غلامرضازاده اضافه کرد: مدارس و سازمان حمل و نقل نیز می‌توانند این سامانه را داشته باشند اما چون طرح سامانه «سپند» با تاخیر به دست شهرداری‌ها رسیده هنوز در حال راه‌اندازی سیستم هستند.

*پیش‌بینی ساماندهی بیش از 200 سرویس مدرسه در دماوند

وی با اشاره به ساماندهی سرویس مدارس بیان کرد: سال گذشته 133 خودرو جهت سرویس مدارس ساماندهی کردیم و به آموزش و پرورش اعلام شد که پیش‌بینی می‌شود تعداد آنها باید به 200 تا 250 دستگاه برسد.

رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهر دماوند ادامه داد: متأسفانه برخی از خودروها یا پلیس راهور یا آموزش و پرورش و پرورش به ما مراجعه نمی‌کنند و این به علت مشکلات موجود در گواهینامه، خودرو و … هستند.

غلامرضازاده تأکید کرد: در این رابطه مدیران مدارس می‌توانند به رفع مشکلات کمک کنند، اگر می‌بینند خودرویی تردد می‌کند باید به ما اطلاع دهند، سال گذشته موردی مشاهده شد که دانش‌آموز پشت مدرسه با خودرو قرار می‌گذارد.

وی در ادامه گفت: برای خودروهای دانش آموزان دختر حتی‌المقدور باید راننده خانم باشد اما مدیران مدارس باید همکاری لازم را داشته باشند تا خانم‌ها بتوانند توسط خودروهای دارای راننده مذکور تردد کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهر دماوند تصریح کرد: اقداماتی در زمینه‌های مذکور شده و پرونده تشکیل شد، اگر راننده‌ای صلاحیت کافی نداشته باشد، اجازه تردد به آن داده نمی‌شود.

غلامرضازاده افزود: به خودروهای سرویس مدارس برچسب تردد  سرویس مدارس داده می‌شود و تاکنون حدود 50 خودرو به ما مراجعه کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در هفته باقیمانده، مابقی نیز مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید رانندگان خودروها مکلف به اخذ کارت و برچسب تردد سرویس مدارس شوند که پلیس و مدیران مدارس در اجرای طرح می‌توانند بسیار کمک کنند.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. سلام
    مدیران محترم مدارس بعضا والدین را مجبور به روبرو شدن با رانندگان جهت عقد قرارداد سرویس می نمایند که به جهت غافل بودن از مصوبات مسئولین ذیربط در امور سرویس مدارس مبالغ غیر منطقی را پرداخت می نمایند که بر بسیاری از والدین غیر قابل تحمل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا