شهردار رودهن خبر داد؛

ساماندهی حریم شهر رودهن با اجرای طرح تفصیلی آغاز شده است/ مردم منطقه مهرآباد دغدغه‌ای در خصوص حریم شهری نداشته باشند

شهردار رودهن با بیان اینکه ساماندهی حریم شهر رودهن با اجرای طرح تفصیلی آغاز شده است، گفت: مردم منطقه مهرآباد دغدغه‌ای در خصوص حریم شهری نداشته باشند.

مهدی کچوئی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: خدمت‌ به مردم وظیفه شهرداری است و طبیعتا در مواقعی نارسایی، کمبود بودجه و بروکراسی اداری نیز وجود دارد که مشکلاتی برای مردم‌ ایجاد می‌کند، اما شهروندان با صبوری ما را در اجرای امور کمک خواهند کرد.

وی در خصوص الحاق طرح جامع و تفصیلی شهری بیان کرد: این طرح از طریق استانداری به شهرداری ابلاغ شد و کاربردی‌تر شده است که مجموعه به صورت کارشناسی به این موضوع می‌پردازند.

شهردار رودهن عنوان کرد: طرح حریم رودهن به تازگی آغاز شده و قسمت عمده‌ای از ساخت‌وسازها که خارج از حریم بود با اجرای این طرح و همچنین طرح تفصیلی ساماندهی خواهد شد.

کچوئی افزود: با اجرای طرح حریم شهر، ۹۰ درصد از مشکلات شهروندان رودهن کاهش می‌یابد، علاوه بر این در خصوص وسعتی که به حوزه شهری ملحق شده طرحی آماده گردید که با هماهنگی وزارت مسکن تهیه می‌شود تا چراغ‌راه توسعه کارهای آینده باشد.

شهردار رودهن با بیان اینکه مردم مهرآباد دغدغه‌ای در خصوص حریم شهری نداشته باشند، اظهار کرد: روستای مهرآباد بافت خود را خواهد داشت و حقی از این روستا ضایع نمی‌شود، آنچه که به شهر افزوده شده حریم شهری است و تبدیل به محدوده شهری شده است.

کچویی اضافه کرد: بخشی از منطقه مهرآباد در حوزه شهری و بخشی در حوزه روستایی قرار دارد و تداخل و مشکلی در این خصوص به وجود نخواهد آمد.

*برگزاری کلاس‌های آموزشی مقابله با زلزله و حوادث در سطح نهادهای دولتی شهر رودهن

وی از آغاز کلاس‌های آموزشی جهت مقابله با زلزله و حوادث احتمالی در سطح ادارات و دانشگاه‌های رودهن خبر داد و خاطرنشان کرد: مکان‌هایی با هدف آموزش مردم در نظر گرفته شده ‌تا افراد با فراگیری آموزش‌ها آمادگی داشته باشند که در زمان بحران ‌نه‌تنها به خود بلکه به شهرهای هم‌جوار نیز به ارائه خدمت بپردازند.

شهردار رودهن تاکید کرد: رودهن از نظر ایمنی مقاوم است و بیشتر شهروندان زلزله ۲/۲ ریشتری را از طریق رسانه‌ها متوجه شدند که خوشبختانه آسیبی نیز در پی نداشت.

کچوئی ادامه داد: باوجود چند زلزله اخیر، ستاد بحران شهرداری رودهن فعال شده و اماکن عمومی و فضاهایی را برای اسکان اضطراری افراد در نظر گرفتیم و لیست این مکان‌ها در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: راه‌های اضطراری در زمان وقوع زلزله مشخص شده و اماکن اسکان‌ اضطراری با برنامه‌ریزی و هماهنگی هلال‌احمر و اورژانس مشخص گردیده است.

شهردار رودهن در خصوص وضعیت آسفالت تصریح کرد: این منطقه سردسیر است و آسفالت زودتر قابلیت خود را از دست می‌دهد، اما در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته به صورت تصاعدی در این زمینه عمل کردیم.

کچوئی عنوان کرد: قسمت‌هایی نیز به شهر رودهن ملحق شده که فاقد آسفالت است و با توجه به این روند، حدود پنج‌میلیارد تومان به این منظور در نظر گرفته شده که با مساعد شدن شرایط جوی اجرایی می‌شود.

*واگذاری 5 ‌هزار مترمربع زمین جهت احداث درمانگاه تخصصی در شهر رودهن/ راه‌اندازی پدهلیکوپتر اورژانس در شهر رودهن

وی از واگذاری پنج ‌هزار مترمربع زمین جهت احداث درمانگاه تخصصی در این شهر خبر داد و بیان کرد: باتوجه به قرارگیری رودهن در جاده مواصلاتی احداث یک کلینیک تخصصی در این شهر ضروری است، خوشبختانه پدهلیکوپتری در رودهن راه‌اندازی شده و هلیکوپتر اورژانس به راحتی می‌تواند به منظور انتقال بیمار در این باند تردد کند.

کچویی اظهار داشت: مردم رودهن از نظر حوزه درمانی با سختی مواجه‌اند و برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند و در صورت بروز تصادفات جاده‌ای خدمات خوبی به افراد ارائه نمی‌شود.

شهردار رودهن تاکید کرد: شهرداری رودهن آمادگی دارد که با واگذاری قطعه زمین، زمینه احداث کلینیک تخصصی را ایجاد کند، هم‌اکنون امور اداری آن در حال انجام است و زمین آماده تحویل است که امیدواریم یک درمانگاه خوب توسط وزارت بهداشت و درمان در رودهن احداث گردد.

کچوئی در خصوص پل تاریخی نمیر تصریح کرد: مرمت این پل تاریخی به اتمام رسیده، اما با دستور شورای ترافیک مسدود می‌باشد و باید پایه‌های آن بهسازی و تقویت شود و در حال حاضر اجازه تردد صادر نشده است.

وی ادامه داد: پل تاریخی نمیر در فهرست ثبت تاریخی قرار دارد و تردد خودروهای سبک از آن در آینده با هماهنگی اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا