سازمان ملل درخواست ائتلاف عربستان در خصوص فرودگاه صنعاء را رد کرد

سازمان ملل متحد با رد درخواست ائتلاف ضد یمنی عربستان سعودی اعلام کرد که نمی‌تواند مسئولیت اداره و بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء را بر عهده بگیرد.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سازمان ملل متحد اعلام کرد که نمی‌تواند مسئولیت اداره و بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا را بر عهده بگیرد.

بنا بر اعلام شبکه الجزیره، سازمان ملل در واکنش به درخواست ائتلاف ضد یمنی عربستان سعودی اعلام کرد که طرف‌های درگیر باید مسئولیت بازگشایی و اداره این فرودگاه را بر عهده بگیرند.

روز پنجشنبه به دنبال درخواست اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده ویژه سازمان ملل از ائتلاف عربستان مبنی بر رفع محاصره فرودگاه صنعا و بازگشایی آن، این ائتلاف در بیانیه‌ای از سازمان ملل خواست کنترل و اداره فرودگاه صنعا را بر عهد بگیرد.

ولد الشیخ تأکید کرده بود که تداوم محاصره یمن و تعطیلی فرودگاه پایتخت این کشور باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم یمن و شیوع بیماری‌های واگیری مانند وبا شده است.

ائتلاف عربستان برای اینکه خود را از بحران و مشکلات پیش آمده در یمن مبرا کند، مدعی شد که انصار الله مسئول این مشکلات بوده و حاضر است در صورت موافقت سازمان ملل با این پیشنهاد، به فرود هواپیماها در فرودگاه صنعاء اجازه دهد.

بیش از دو سال است که ائتلاف ضد یمنی به رهبری عربستان یمن را از دریا، خشکی و آسمان محاصره کرده است که بر اثر کمبود مواد غذایی و دارویی، هزاران نفر به بیماری وبا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا