ساخت ‏و سازهای غیر مجاز عامل اصلی مشکلات آبی دماوند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون ضابطه، عامل اصلی به وجود آمدن مشکلات آبی در شهرستان دماوند است.

IMG_4327

به گزارش تارود، ناصر محمودی‌ فرد هم‏زمان با هفته دولت در آیین کلنگ‌ زنی و بهره‌ برداری پروژه‌ های عمرانی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران با محوریت شهرستان دماوند در آبسرد اظهار کرد: با وجود اینکه این هفته دولت در نخستین سال فعالیت این دولت است، توانسته آن‌ چه موجب رضایت‌ مندی مردم می‌شود را در اولویت قرار داده و اقداماتی را انجام دهد که بخشی از نیازهای مردم را تأمین کند.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در بخش آبفای شهری و روستایی وجود دارد، افزود: بسیاری از مشکلات با گذر زمان کهنه شده و با بلاتکلیفی مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است، به خصوص آب روستایی و شهری که سوءاستفاده‌ هایی در این زمینه صورت گرفت و در بخش انشعابات سعی شده، آن‌چه حق مردم است مورد توجه قرار گیرد و مشکلات برطرف شود.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: درست است که در کشور با مشکل خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی مواجه هستیم و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد، اما آن‌چه موجب رنج بیشتر مردم شده، عدم مدیریت منابع آبی است که اگر آب استحصالی از منطقه به درستی مدیریت شود، مشکلی در زمینه کم‌آبی در شهرستان دماوند وجود نخواهد داشت.

محمودی‌ فرد ساخت و سازهای غیرمجاز را معضل اصلی در کمبود آب و مشکلات مردم در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: در شهرستان دماوند به خصوص در منطقه آبسرد و کیلان، ساخت و سازهای غیرمجاز بسیاری در چند سال گذشته انجام و باعث شده تا سفره‌های آب زیرزمینی کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: اگر در منطقه‌ ای آب کافی وجود دارد، باید به دنبال توسعه شهری و جمعیتی بود و به طور مثال در شهر آبسرد علاوه بر جمعیت ساکن و مهاجر، به میزان زیادی شاهد اتباع و مهاجرانی هستیم که در این منطقه حضور دارند؛ اما هیچ برنامه‌ ریزی و آماری در این زمینه وجود ندارد.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز و مهاجرت‌ های بی‌ رویه، مشکلات آبی را افزایش داده و باید همان‏طور که نگران انشعابات غیرمجاز هستیم، نگران ساخت و سازهای غیرمجاز نیز باشیم و برای جلوگیری از این پدیده برنامه‌ریزی کنیم.

محمودی‌ فرد اضافه کرد: انتظار داریم تا این وضع ناخوشایند با مدیریت دستگاه‌ های مربوطه به سرعت بهبود یابد، زیرا هر ویلای غیرمجازی که ساخته می‌شود، در کنارش باعث تخریب باغات شده و از یک طرف سفره‌های آب زیر زمینی به نابودی کشیده می‌شود.

وی به اعتبارات ویژه کارگروه برنامه‌ ریزی شهرستان دماوند و استان تهران در بخش آب اشاره و بیان کرد: در زمینه آب علاوه بر مشکلاتی که گفته شد، در سال‌های گذشته اعتبار خاصی در راستای رفع مشکلات موجود وجود نداشت و امسال تلاش شده است تا اعتبارات ویژه‌ ای در این زمینه تخصیص داده شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: با تدبیر و تلاش‌ های صورت گرفته و اعتبارات پیش‏بینی شده، امروز شاهد آن هستیم که پروژه‏ های خوبی در حال اجراست و به یاری خداوند متعال مشکلاتی که سال‌ها وجود داشت، با نظر مثبت مدیریت آبفای شرق استان تهران در حال برطرف شدن است.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا