رونمایی از اکسترودر تولید رنگ‌های پودری الکترواستاتیک نانو ساختار کشور در دانشگاه آزاد رودهن

نخستین اکسترودر آزمایشگاهی- نیمه صنعتی تولید پوشش‌های پودری الکترواستاتیک نانوساختار در کشور که از سوی شرکت رنگین نانونهال مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، نقی شجاع، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن درباره نحوه کاربری، توانمندی‌ها و تفاوت‌های دستگاه اکسترودر تولید رنگ‌های پودری الکترواستاتیک نانو با نمونه‌های خارجی مطالبی بیان و بر همکاری و حمایت در زمینه های مشارکت مالی واحد رودهن و سرمایه گذاری در روند تولید و تجاری سازی این دستگاه تاکید کرد.

مهدی رحمانی، مدیر عامل شرکت رنگین نانو نهال نیز با معرفی جزئیات، قابلیت‌ها، امکانات و مزایای دستگاه و اینکه نمونه سازی انجام شده گفت: از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه، توان الکتروموتور و گیربکس اختصاصی است که با 60 هرتز فرکانس توان چرخشی تا 3000 دور بر دقیقه را تامین می‌کند که این روند برای اختلاط و توزیع یکنواخت نانوذرات در کنار سایر اجزای رنگ مطلوب است.

حامد افشاری، مدیر کل تجاری سازی و انتقال فناوری پژوهشگاه مرکزی این دانشگاه ابراز امیدواری کرد در مرکز رشد واحد رودهن در سالی که پیش رو داریم شاهد محصولات فناور جدید در حوزه فناوری و دانش بنیان باشیم.

مالک میرهاشمی معاون پژوهش و فناوری واحد رودهن نیز با بیان دستاوردها و محصولات مرکز رشد واحد متبوع خود، دستگاه اسکترودر دوماردون شرکت نانونهال را یکی از چهار محصول جدید شرکت های مستقر در مرکز رشد عنوان کرد که در نمایشگاه فرهیختگان اردیبهشت 96 عرضه خواهد شد.

آرش احمدی، معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند هم با بررسی شرایط و مقایسه کاری دستگاه تولید با نمونه های موجود در بازار عنوان کرد.

لازم به ذکر است شرکت رنگین نانو نهال با جانمایی در مجموعه شهرک های صنعتی دماوند و اخذ مجوزهای صنعتی لازم برای حضور در بازارهای صنعتی استان به یکی از محصولات کاربردی شهرستان در حوزه های پزشکی و لوازم خانگی تبدیل خواهد شد.

این دستگاه در حال سپری کردن مراحل اخذ تاییدیه مقیاس نانو از ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا