رهاسازی یک خودروی گرفتار در ارتفاعات دریاچه تار دماوند

13931020000494_PhotoAمسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند از رهاسازی یک دستگاه خودرو با پنج نفر سرنشین گرفتار در ارتفاع 2 هزار و 800 متری دریاچه تار دماوند خبر داد.

به گزارش تارود، حسین فارابی با اشاره به ایثارگری مجدد جوانان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند اظهار داشت: ظهر امروز طی اعلام پلیس ناجا به مرکز عملیات و پشتیبانی اداری جمعیت هلال احمر این شهرستان مطلع شدیم یک خانواده پنج نفره در ارتفاع 2 هزار و 800 متری دریاچه تار دماوند گرفتار شده است.

وی افزود: بالافاصله با هماهنگی که با مرکز کنترل هماهنگی‌های عملیات استان تهران صورت گرفت، یک گروه چهار نفره امداد و نجات به همراه یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: در این زمینه، متوجه شدیم که یک دستگاه پاترول به دلیل لغزندگی جاده به سمت کناره‌های پرتگاه منحرف شده و در برف گیر کرده است.

فارابی ادامه داد: جوانان هلال احمر توانستند با انجام عملیات 1.5 ساعته، رهاسازی خودرو را انجام دهند و این خانواده پنج نفره را به مکان امن منتقل کنند؛ همچنین در بین این خانواده مواد غذایی و اقلامی همچون پتو و آب معدنی توزیع شد.

وی با بیان اینکه تمام امدادگران جوان جمعیت هلال احمر دماوند برای کاهش تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز، روزه گرفته‌اند، گفت: جلال علی‌پور، حسین میرزایی و محمد سرخبال از امدادگرانی بودند که در این عملیات حضور داشتند.

مسئول عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: همچنین طی روز گذشته یک زن که تشنج پیدا کرده بود، به پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای شهید لالی آبعلی مراجعه کرده بود که پس از اقدامات اولیه به بیمارستان سوم شعبان منتقل شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا