رفع تصرف 10 هکتار از اراضی ملی روستای گلاهک رودهن

gelahakبخشدار رودهن گفت: 10 هکتار از اراضی ملی بخش رودهن که در روستای گلاهک توسط سودجویان تصرف شده بود، با حکم قضایی آزاد سازی و رفع تصرف شد.

به گزارش تارود، ‘رضا طاهرخانی’ اظهار کرد: متاسفانه عده ای سودجو اقدام به تصرف زمین های دولتی در سطح منطقه کرده و با قطعه بندی و یا ساخت ویلا، زمین های تصرف شده را به افرادی که اطلاع کافی از قوانین و مقررات ندارند، با قیمت های گزاف می فروشند.

وی همچنین به آزادسازی بیش از یک هزار و 100 متر از حریم رودخانه ها دراین منطقه خبر داد و گفت: یکسری افراد بدون اخذ مجوز از امور آب و دستگاه های ذیربط، اقدام به ساخت و ساز در حریم رودخانه کردند که با حکم قضایی ساخت و سازهای غیرمجاز؛ تخریب و زمین ها آزاد سازی شد.

بخشدار رودهن افزود: درهمین راستا و با حکم دستگاه قضایی، تمامی ساخت و سازهای موجود در این 10 هکتار اراضی ملی تصرف شده نیز تخریب شدند.

وی با اشاره به اینکه بخشداری دراین زمینه نقش نظارتی دارد، گفت: تخریب با حضور عوامل نیروی انتظامی و گشت ساختمان و یگان جهاد کشاورزی انجام می شود.

به گفته وی، برای آزادسازی این مقدار از اراضی ملی تصرف شده، 25 فقره ساخت و ساز غیرمجاز براساس حکم دستگاه قضایی و نظارت دستگاههای موول و متولی، تخریب شد.

*تخریب 25 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در گلاهک رودهن

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از تخریب 25 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در روستای گلاهک از بخش رودهن خبر داد.

محمد ترکیان در حاشیه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در رودهن در این شهر، با بیان اینکه در اجرای احکام قضایی زمین‌های دولتی، کشاورزی و ملی جدی هستیم، اظهار داشت: امروز در ادامه اجرای احکام قضایی، در روستای گلاهک بخش رودهن 25 فقره تخریب انجام شد.

وی با بیان اینکه قطعاً با ساخت و سازهای غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود، ادامه داد: این 25 فقره شامل دیوارکشی، خانه‌های مسکونی به طول 10 هکتار بوده است که آزادسازی شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: در روستای گلاهک یک سری اراضی دولتی از باقی مانده اصلاحات ارضی وجود دارد که عده‌ایی سودجو اقدام به تصرف آن کردند که امروز در راستای کنترل تغییر کاربری‌های غیرمجاز نسبت به آزادسازی آن اقدام شد.

ترکیان گفت: این سودجویان مطمئن باشند که تمام تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های دولتی و همچنین زمین‌های کشاورزی از چشم مأموران جهاد کشاورزی دور نمی‌ماند.

منبع: ایرنا و فارس

انتهی پیام/س

1 دیدگاه

  1. در شهر آبعلی یک فرددر حریم رودخانه هتل آپارتمان احداث کرده وشایعه هست حق وحقوق شهرداری را پرداخت نکرده به شایعات کسی پاسخ نداده وبامتخلف هم برخورد نشده ومیگن سرمایه گذاره وبرخی مسءولین از ایشان حمایت میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا