رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند:

رتبه ورزشی شهرستان دماوند با کسب ۵۲ مدال ارتقاء یافت/ گسترش فعالیت و ورزش همگانی در اولویت‌کاری قرار دارد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند از ارتقاء رتبه ورزشی شهرستان دماوند با کسب ۵۲ مدال خبر داد و گفت: گسترش فعالیت و ورزش همگانی در اولویت‌کاری قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، امید قمی در نشست کمیته راهبردی ارتقاء فعالیت بدنی شهرستان دماوند که با حضور مسئولان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت جسم و روح انسان‌ها اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر توانسته‌ایم با همراهی مسئولان به جلو حرکت کنیم و رتبه ورزشی شهرستان دماوند را ارتقاء بخشیم.

وی ضمن اشاره به اینکه اولین موضوع جهت پیشرفت ورزش موضوع آموزش است بیان کرد: در حال حاضر در کشور سرانه ورزشی با برخی از کشورهای اروپایی یکسان است، اما اگر از نظر پیشرفت از آنها عقب هستیم به دلیل عدم گرایش به ورزش حتی با توجه به رایگان بودن برخی ورزش‌هاست.

رئیس اداره ورزش و جوانان دماوند ادامه داد: گسترش فعالیت و ورزش همگانی در اولویت کاری قرار دارد که خوشبختانه توانسته‌ایم تاکنون 70 درصد فعالیت‌های ورزشی را افزایش دهیم؛ البته متأسفانه در سطح شهرستان در بعد قهرمانی، الگو پذیری به دلیل نبود حمایت‌های مالی نداریم که کمبود بزرگی است.

قمی با اشاره به لزوم گسترش ورزش‌های همگانی تصریح کرد: یکی از روش‌های گسترش فعالیت‌های همگانی ایجاد بسترهای لازم در بوستان‌ها برای ورزش‌های صبحگاهی است؛ با اختصاص چند بوستان و مربیان برای این منظور باید بتوانیم افرادی که در بوستان‌ها به صورت انفرادی ورزش می‌کنند را تجمیع کنیم تا بتوانیم به گسترش ورزش‌های همگانی کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند در سال 93 و 94 در میان 18 شهرستان استان تهران در رتبه 16 و 17 قرار داشت اما در حال حاضر با کسب 52 مدال در رشته‌های مختلف ورزشی در رتبه پنجم استان و رتبه نخست در میان شرق استان تهران قرار گرفته است که این نشان از پیشرفت ورزشی شهرستان دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا