راه اندازی مدرسه فوتبال ناصر حجازی در دماوند

کمال طیبی، رئیس هیئت فوتبال دماوند از راه اندازی مدرسه فوتبال ناصر حجازی در دماوند خبر داد که می تواند نقش موثری در پیشرفت این ورزش در شهرستان دماوند داشته باشد.

به گزارش تارود، جام جهانی فوتبال شروع و تب فوتبال فراگیر شد. اگرچه توجه به فوتبال در این سطح، نگاه ها را به فوتبال محلی کم می کند اما گفتگویی با کمال طیبی، رییس هیئت فوتبال دماوند نگرش مطلوبی را از وضعیت این تیم ها ایجاد می کند.

دماوند چند لیگ دارد؟

ما در شهرستان دماوند لیگ برتر و لیگ یک و مسابقات رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان را داریم.

در هر لیگ چند تیم حضور دارند؟

در لیگ برتر 5 تیم و در لیگ یک 6 تیم داریم.

نام تیم های لیگ برتر دماوند چیست؟

در لیگ برتر تیم های شهرداری آبسرد، شهرداری دماوند، میثاق، پرسپولیس و پاس جوان حضور دارند.

نحوه ورود به لیگ یک دماوند چگونه است؟

نحوه ورود به لیگ یک بصورت آزاد می باشد. چون ما مسابقات زیر گروه نداریم تیم هایی در این لیگ شرکت می نمایند که شرایط مدنظر هیات فوتبال را دارا باشند؛ از جمله مربی کارت دار، هیات مدیره، آرم باشگاه یا تیم (لوگو) و مدیریت.

آیا باشگاه های شما تیم هستند یا باشگاه؟ مشکلات آنها چیست؟

به نظر من تیم هستند، چون باشگاه شرایطی دارد که از عهده تیم های دماوند خارج است.  از مشکلات اساسی تیم ها مسئله مالی می باشد. چون بیشتر تیم ها زیر پوشش نهاد و یا ارگانی نیستند و خودجوش کار خود را ادامه می دهند.

قهرمان دماوند در صورت حضور در مسابقات فرامنطقه ای در چه لیگی بازی می کند؟ به چه نحوی؟

قهرمان دماوند به استان تهران معرفی می شود و در مسابقات توابع شرکت می نماید. در لیگ توابع در صورت کسب مقام قهرمانی یا نایب قهرمانی به لیگ برتر استان تهران راه می یابد. اگر در این لیگ قهرمان و یا نایب قهرمان شود به مسابقات لیگ 3 کشوری می رسد که از لحاظ امتیاز باشگاهی جایگاهی خوب می باشد. حتی برابر با استان های بزرگ مانند مازندران.

آیا به فکر اینکه در لیگ دسته سه کشوری شرکت کنید افتاده اید؟

خیر، چون از یک طرف با مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر و عدم سرمایه گذاری در فوتبال دماوند مواجهیم و از طرف دیگر حضور در این لیگ مخارج زیادی از جمله هزینه ایاب و ذهاب و هتل را دربردارد و همچنین بازیکنانی در حد این لیگ نیز در شهرستان وجود ندارند. لذا این هدف از توان فوتبال شهرستان خارج است.

مشکلات هیات فوتبال چیست؟

مشکلات هیات فوتبال به کل ورزش دماوند برمی گردد  و در واقع مشکل اساسی همه هیات ها می باشد. نمونه بارز آن عدم وجود بودجه لازم برای هیات ها. اما از مشکلات هیات فوتبال نداشتن زمین چمن طبیعی است. ما فقط یک زمین چمن مصنوعی داریم که آن هم برای کل شهرستان می باشد. از کمبودهای همین زمین نیز می توان به نبود آبخوری، نداشتن سکوی تماشاگر، نبود نیمکت ذخیره و …. را اشاره کرد.

چه توقعی از مسئولین اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند دارید؟

توقع خاصی ندارم. فقط سوال من از مسئولین این است که فرق دماوند با شهرستان های توابع استان تهران در چیست؟! دماوند جزء 5 شهرستان اولیه استان تهران بود اما الان از لحاظ امکانات جزء 27 شهرستان یا بخش استان  هستیم. چرا؟!

نگاه شما به استعدادیابی نوجوانان منطقه چیست؟ آیا بستری برای رشد و توسعه در این زمینه وجود دارد؟

نگاه هیات فوتبال به آینده است و درا ین زمینه کارهایی را نیز شروع کردیم که نمونه آن در آينده نزدیک با افتتاح مدرسه فوتبال مرحوم ناصر حجازی با حضور پسرش (آتیلا حجازی) آغاز خواهد شد. انشاءاله آینده خوبی برای فوتبال دماوند و حتی بستری برای معرفی فوتبال دماوند به تیم های بزرگ فراهم شود.

در زمینه فوتسال چه فعالیتی دارید؟

در زمینه فوتسال عملا فعالیت خاصی نداریم. عمده فعالیت ما به جام رمضان برمی گردد که سال گذشته در رده نوجوانان و جوانان تیم فوتسال داشتیم.

به نظر شما فوتسال در دماوند بهتر رشد نمی کند؟

بله؛ چون در شهرستان دماوند تقریبا 6 ماه از سال به خاطر آب و هوا و شرایط جوی می توانیم فوتسال داشته باشیم. همچنین فوتسال نسبت به فوتبال کم خرج تر است. لذا در این زمینه بهتر
می توانیم فعالیت کنیم.

آیا دماوند می تواند در مسابقات فوتسال کشوری سرمایه گذاری کند؟

بله، در صورتی می توانیم که یک سالن استاندارد داشته باشیم و نیز سرمایه گذار یا اسپانسری که امکانات را برایمان مهیا نماید. در آن صورت استقرار فوتسال در دماوند امکانپذیر است.

در فوتسال بانوان آیا فعالیتی دارید؟

خیر، متاسفانه فعالیتی نداریم. ولی در صورتی که مربی فوتسال در بخش خواهران در منطقه باشد، هیات فوتبال آمادگی همکاری را دارد.

فوتبال پیشکسوتان دماوند در چه وضعیتی است؟

فوتسال پیشکسوتان در دو سال گذشته فعالیت قابل توجهی داشته است. شرکت در مسابقات استان تهران، حضور 30 تا 40 نفر از پیشکسوتان در این تیم، انجام تمرینات خوب و مرتب از جمله فعالیت های خوب تیم پیشکسوتان می باشد.

آیا فوتبال دماوند می تواند خودش درآمدزا باشد؟ راهکاری دارید؟

فعلا در دماوند این امکان وجود ندارد. مگر با اجرای طرح استعدادیابی که در آینده انجام خواهیم داد.

مسابقات امسال از چه زمانی شروع می شود؟

جلسه قرعه کشی و هماهنگی مسابقات لیگ برتر انجام شده است اما به درخواست تیم ها مسابقات بعد از ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.

به نظر شما لیگ فوتسال را می توانید در دماوند احیاء کنید؟

بله، در صورتی که مدیریت سالن های موجود در منطقه همکاری نماید، هیات فوتبال آمادگی برگزاری مسابقات فوتسال را بصورت لیگ دارد.

آیا کلاس های آموزشی در دماوند برگزار می کنید؟

انشاءاله در صورتی که امکانات و عوامل جانبی ایجاد شود، در نظر داریم برای امسال کلاس مربیگری فوتسال را برگزار نماییم.

وضعیت مربیان و داران دماوندی در کشور چگونه است؟

ما در شهرستان دماوند حدود 50 مربی فوتبال داریم که دارای کارت مربیگری می باشند. در بخش داوران 20 داور کارت دار داریم که 3 نفر از این عزیزان دوره درجه یک و بالاتر را گذرانده و هم اکنون در سطح استان تهران فعالیت می نمایند.

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا