لزوم راه اندازی خانه مطبوعات در دماوند

مشهدی عباسی وام ازدواج

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی  بر راه‌ اندازی خانه مطبوعات در شهرستان دماوند توسط  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسیدگی به خواسته‌ های خبرنگاران تأکید کرد.

به گزارش تارود، حمیدرضا مشهدی‌ عباسی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، از خبرنگاران حوزه انتخابیه خود که در زمینه خبر و اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند، تقدیر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران برای توسعه فرهنگی و اقتصادی جامعه بسیار حائز اهمیت هستند، افزود: از این رو اطلاع‌رسانی به موقع به مردم می‌تواند به بسیاری از تصمیم‌ گیری‌ها در برنامه‌ های توسعه شهرستانی کمک کند.

نماینده مردم  دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متولی این امر، یعنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در زمینه حفظ جایگاه خبرنگاران تلاش کند، گفت: با توجه به نام‌گذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، باید تکریم از خبرنگاران پررنگ‌تر از سال‌های گذشته صورت گیرد.

رسیدگی به کمبود‌ها و خواسته‌های خبرنگاران

وی با بیان اینکه باید کمبود‌ها و خواسته‌ های خبرنگاران بررسی و رسیدگی شود، تصریح کرد: در این بین، باید ظرفیت‌هایی که خبرنگاران می‌توانند در زمینه اطلاع‌رسانی عملکرد مسئولان به مردم داشته باشند، فعال‌تر شود و مدیران نیز قسمتی از فعالیت‌های خود را اختصاص به امر اطلاع‌رسانی دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم در خصوص توسعه شبکه آب‌رسانی اطلاعی ندارند که چه اقداماتی صورت گرفته است؛ در ماه اخیر یک حلقه چاه به مدار آب‌رسانی مردم اضافه شد اما کسی از این موضوع اطلاع ندارد.

مشهدی‌عباسی با بیان اینکه ادارات و نهادها باید فعالیت‌های خود را به سمع مردم برسانند، بیان کرد: پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باید قوی باشد تا مردم در جریان خدمت‌رسانی دولت و نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا در حوزه انتخابیه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، افزود: از این رو، باید مدیرانی که باعث شدند تا دفتر مرکزی خبرگزاری جمهوری اسلامی در دماوند تعطیل شود، پاسخ‌گو باشند که چرا حداقل هفت شهرداری حوزه این انتخابیه برای نگه‌ داشتن این خبرگزاری اقدام و هزینه‌ای را برای کمک پرداخت نکردند.

وی تصریح کرد: واقعا جای سئوال است که چرا دفتر یک خبرگزاری دولتی در سال فرهنگ، باید به دلیل کمبود‌ها و همکاری نکردن برخی ادارات تعطیل شود.

تکریم از خبرنگاران فرهنگسازی شود

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از متولیان این امر خواستارم تا هفته خبرنگار را با شکوه‌تر برگزار کنند، ادامه داد: امسال باید نسبت به سال گذشته متفاوت باشد و فرهنگ تکریم از خبرنگاران زمینه‌سازی شود.

مشهدی‌عباسی گفت: از مدیران نهادها درخواست دارم که در راستای تحقق سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی با اصحاب رسانه و حوزه خبر‌رسانی در ارتباط باشند و به آن‌ها توجه کنند؛ مدیران باید از این پل در راستای اطلاع‌رسانی عملکرد خود به سمع مردم، استفاده کنند. وی با بیان اینکه در این بین، نقش روابط عمومی‌های ادارات و نهادها بسیار تأثیرگذار است، اظهار کرد: آن‌ها می‌توانند نقش مثبتی را در این زمینه ایفا کنند اما بعضی از ادارات روابط عمومی‌های ضعیفی دارند و اطلاع‌رسانی انجام نمی‌دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن‌ها فکر می‌کنند که اگر خبری بر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی خود قرار دهند، همه مردم مشاهده می‌کنند به طور یقین این ‌طور نیست و وقت‌هایی باید اخبار را به همه رسانه‌ها منتقل کرد.

تقویت نشریات محلی در شرق استان تهران

مشهدی‌عباسی با تأکید بر تقویت نشریات محلی همچون ره آورد، بازتاب، راه مردم و کوهپایه در شرق استان تهران تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید در راستای تقویت آن‌ها هزینه و از لحاظ اقتصادی کمک کنند؛ همچنین آن‌ها نیاز به تقویت اطلاع‌رسانی ادارات دارند و قطعا باید پل ارتباطی بین مدیران و مردم تقویت شود و به پایگاه اطلاع‌رسانی خود اکتفا نکنند.

وی با بیان اینکه همچنین باید اخبار خود را به خبرگزاری‌ ها نیز منتقل کنند تا بر روی خروجی‌ های خود قرار دهند، افزود: باید روز خبرنگار مانند روز کارگر، معلم و … در کنار پاسداشت، مسائل و مشکلات آن‌ها نیز رفع و نقاط ضعفشان برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بر راه‌اندازی خانه مطبوعات در شهرستان دماوند تأکید کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به راه‌اندازی این مجموعه اقدام کند.

مشهدی‏عباسی ادامه داد: در سال فرهنگ، باید به رسانه‌ها توجه بیشتری کرد و باید مشخص شود که چرا شهرستان دماوند تاکنون از وجود خانه‌ای برای اصحاب رسانه‌ محروم بوده است و اینک باید سبک‌‌های سنتی کنار گذاشته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا