چشه اعلاء دماوند در انتظار طرح های بخش خصوصی

معاون برنامه‌ ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند بر لزوم ارتقای دفتر گردشگری به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان دماوند تأکید کرد.

علی علی‌ محمدی

به گزارش تارود، علی علی‌ محمدی در نشست کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان دماوند که با حضور مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، با تأکید بر ارتقای دفتر گردشگری به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان دماوند اظهار داشت: چشمه اعلا یکی از شاخص‌ترین مکان‌های دیدنی دماوند است.

وی افزود: در این منطقه، امکانات مناسبی وجود دارد که برای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران مفید است.

معاون برنامه‌ ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند به بازدید از منطقه چشمه اعلاء اشاره کرد و گفت: اقدامات عمرانی در گذشته در این محدوده انجام می‌شده که مدتی تعطیل شده؛ البته کارهای زیربنایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه چشمه اعلا تحویل شهرداری دماوند شده است، افزود: مقرر شد تا طبق ابلاغ فرماندار دماوند، نشست‌ های گردشگری با توجه به ویژگی‌های شهرستان دماوند در حوزه گردشگری سریع‌ تر پیش رود.

چشمه اعلا2

علی‌ محمدی گفت: باید در اماکن گردشگری رشد کرده و بتوانیم تأسیسات زیربنایی را احداث کنیم تا امکان پذیرایی از گردشگران را داشته باشیم.

وی از آمادگی چند سرمایه‌ گذار در این زمینه خبر داد و گفت: از سرمایه‌گذاران تقاضا کردیم در این زمینه بیشتر ورود پیدا کنند.

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند افزود: شماری از سرمایه‌ گذاران با ارائه ایده‌های خود اعلام آمادگی کردند که از نقاط مختلف شهرستان دماوند استفاده بهینه را در حوزه گردشگری ببرند و زمینه‌ ساز افزایش طراوت شهروندان شهرستان دماوند شوند.

چشمه اعلا 1

*رسیدگی بیشتر به منطقه گردشگری چشمه اعلا در دماوند

فرماندار شهرستان دماوند خواستار رسیدگی بیشتر به منطقه گردشگری چشمه اعلا در دماوند از سوی مسئولان امر شد.

خبرگزاری فارس: رسیدگی بیشتر به منطقه گردشگری چشمه اعلا در دماوند

ناصر محمودی‌فرد صبح امروز در نشست کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان دماوند که با حضور مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح فضای سبز ـ ساحل پاک در دماوند اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال فرهنگ است، لازم بود فضاسازی‌هایی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سریال «پایتخت 3» افزود: این سریال در زمینه محیط زیست گام‌های خوبی برداشت و ارتباط خوبی با مردم برقرار کرد.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: اقدام بسیار خوبی نیز توسط حفاظت محیط زیست صورت گرفت و از عوامل این سریال در شهرستان دماوند تجلیل شد؛ با توجه به اینکه دماوند یکی از پایلوت‌های فضای سبز است، باید در این زمینه فعالیت‌های اساسی صورت گیرد.

چشمه اعلا 3

وی با اشاره به منطقه گردشگری چشمه اعلا اظهار کرد: سال گذشته، در کارگروه‌هایی توسط راه و شهرسازی و گردشگری تصویب شد که این منطقه به شهرداری دماوند واگذار شود و شهرداری نیز در این زمینه مطالعاتی انجام داد؛ در ورودی چشمه اعلا هم در فاز یک اقدامات مناسبی صورت گرفت.

محمودی‌فرد گفت: مقرر شد تا سرمایه‌گذاران طرح‌های خود را ارائه کنند و پس از انجام کارهای اداری، استانداری تهران نسبت به صدور مجوز آن اقدامات لازم را انجام دهد.

چشمه اعلا

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: پس از صدور مجوز، شهرداری با همکاری راه و شهرسازی دماوند اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهند.

همچنین در این نشست به ارتقای دفتر گردشگری به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان دماوند و تأمین اعتبارات برای اصلاح میراث فرهنگی در پروژه‌های عمرانی تأکید شد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا