نماینده مردم دماوند و فیروزکوه خبر داد؛

راه‌اندازی طرح قطار شهری شرق استان تهران در دستور کار است/ پیگیری اختصاص ردیف بودجه ملی جهت راه‌اندازی طرح قطار شهری تهران-دماوند

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی طرح قطار شهری شرق استان تهران در دستور کار است، گفت: اختصاص ردیف بودجه ملی جهت ادامه طرح قطار شهری تهران-دماوند در دست پیگیری می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، قاسم میرزایی نیکو در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در فرهنگسرای کوثر در خصوص کمربندی شمالی و جنوبی دماوند با توجه به ترافیک‌های سنگین پایان هفته اظهار کرد: در زمینه کمربندی که در سنوات گذشته قرار بود طرح کمربندی از سرهار آغاز و تا محدوده پل شلمبه و آبسرد ادامه داشته باشد، میزان اعتباری تعیین و هزینه‌ای برای این پروژه صورت گرفت.

وی افزود: همچنین با توجه به هزینه بالای جهت خرید و تملک اراضی قرار بر این شد که از سرهار تا پل‌شلمبه همانند بزرگراه صدر دو طبقه شود که این طرح با ماده ۴۸ کاملاً منتفی شد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در اوایل شروع فعالیت نمایندگی بنده متوجه شدیم که شهرداری دماوند با استانداری تهران طرحی را برای کمربندی شمالی از سرهار تا آب معدنی در دست اجرا دارد تا بخشی از ترافیک دماوند ساماندهی شود.

میرزایی نیکو ادامه داد: با توجه به اقداماتی شاهد این موضوع بودیم که زیرساخت‌های آن هنوز تکمیل نشده است و فاقد ردیف بودجه کافی بود.

وی تصریح کرد: همچنین نیمه دوم طرح کمربندی با احداث پل از منطقه ولیران تا حوالی دامداری ارتش عنوان شده بود که به علت مشکلات محیط زیستی اجرایی نشد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یکی از علت‌های اصلی عدم توسعه منطقه دماوند بکر بودن آن است و به دلیل شاهد کمترین انفاقات پیشرفت لازم در حوزه شهری هستیم و هیچگونه طرحی برای تغییرات با توجه به بافت‌های قدمی اجرایی نگردیده است.

میرزایی نیکو برای فاز نخست کمربندی سرهار که ردیف بودجه کافی برای آن تعیین نشده است، موفق شدیم حدود هشت میلیارد تومان بودجه دریافت کنیم که با تکمیل آن شاهد کاهش حداقل ۳۵ درصدی ترافیک دماوند هستیم.

وی از پیگیری‌های لازم در خصوص راه‌اندازی پروژه طرح قطار شهری در شرق استان تهران برای کاهش ترافیک در دماوند خبر داد و گفت: با توجه به اینکه طرح قطار شهری برای شهر پردیس تعریف شده و در دستور کار اجراست، امیدواریم طبق انجام رایزنی‌های انجام شده با وزیر راه و شهرسازی ردیف بودجه ملی جهت ادامه آن تا شهرستان دماوند را دریافت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا