شناسایی 9000 سالمند در شهرستان دماوند

76865ecf225f77ca2402e5032b136026معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند از نگهداری 42 سالمند در دو مرکز توانبخشی خصوصی شهرزاد و شیرین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، طاهره بهاری بیان کرد: مرکز توانبخشی خصوصی شهرزاد گیلاوند 22 سالمند دارد که هفت نفر از آنها مجهول‏الهویه بوده و چون کسی را برای نگهداری ندارند، تمام شهریه‏ شان توسط بهزیستی به مرکز پرداخت می‏‌شود.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند اضافه کرد: برای پنج نفر دیگر نیز یارانه شهریه نگهداری در نظر گرفته شده که در این صورت، بخشی از شهریه آنها توسط بهزیستی پرداخت شده و مابقی بر عهده خانواده است.

بهاری در خصوص مرکز توانبخشی شیرین در رودهن نیز اظهار کرد: در این مرکز تنها برای یک نفر یارانه شهریه تعلق می‏گیرد.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند با اشاره به وجود 9 هزار نفر سالمند در سطح شهرستان دماوند بیان کرد: در مرحله اول بهتر است که سالمندان در خانواده‏ها نگهداری شده و در کانون گرم خانواده حضور داشته باشند.

بهاری در عین حال در شرایطی که نگهداری از سالمند سخت می‏شود، پیشنهاد داد: در برخی موارد که نگهداری سخت و غیرممکن می‏شود، می‏توان به خدمات این مراکز شبانه‏روزی اندیشید.

وی آلزایمر، مشکلات جسمی و حرکتی، تکرر و عدم کنترل ادرار را جزو این شرایط برشمرد.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند سن پذیرش در این مراکز را 60 سالگی خواند و تصریح کرد: البته در مواردی که نیاز باشد، کمیته توانبخشی شامل پزشک، فیزیوتراپ و کارشناس توانبخشی تشخیص می‏‌دهند که فردی که زیر 60 سال دارد، می‏تواند و نیاز دارد که به این مراکز سپرده شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا