دومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دماوند برگزار شد

neshastصبح امروز در دومین نشست کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان دماوند با حضور مسئولان و مدیران این شهرستان در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری دماوند برگزار شد.

به گزارش تارود، ناصر محمودی فرد در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم‌الحرام و شهادت حضرت اباعبد‌الله الحسین (ع) اظهار کرد: این نشست به منظور رسیدگی به مشکلات، دریافت موافقتنامه‌ها و تخصیص بودجه‌ دستگاه‌های اجرایی شهرستان دماوند برگزار شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه مشکلاتی در تخصیص بودجه‌ها و موافقتنامه‌ها وجود داشت، تاکنون امکان برگزاری نشست کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان دماوند میسر نشده است.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: هنوز تخصیص‌ بودجه انجام نشده و بخش عمده‌ای از آن باقی مانده است.

محمودی‌ فرد با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در نظر دارد تا اوایل آذرماه بتواند همه بودجه‌ها را به دستگاه‌ها و ادارات تخصیص دهد، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به زمان باقیمانده تا پایان سال جاری بتوانیم سریع‌ تر پس از تخصیص بودجه به پروژه‌ها رسیدگی کنیم و امور آن‌ها را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید در این نشست وضعیت تخصیص بودجه ادارات مشخص شود، افزود: مدیران و مسئولان ادارات باید مشخص کنند که کدام یک تاکنون موافقتنامه‌ها را دریافت نکرده‌اند تا بتوانیم مشکلات آن‌ها را تا قبل از پایان سال جاری برطرف کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه باید از فرصت‌های باقیمانده به خوبی استفاده کرد، گفت: باید بتوانیم طبق برنامه‌‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، کار پروژه‌های عمرانی شهرستان دماوند را به خوبی پیش ببریم.

*ادارات دماوند برنامه سال آینده خود را تدوین کنند

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار دماوند گفت: مسئولان ادارات دماوند باید برنامه‌‌های خود را برای سال آینده هر چه زودتر تدوین کنند.

مجید صفری صبح امروز در نشست کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان دماوند در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری این شهرستان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: مهم‌ترین بحث برای برگزاری نشست‌های این کارگروه، ارائه گزارشی توسط مسئولان شهرستان دماوند از روند پیگیری مسائل بودجه و اعتبارات است.

وی با بیان اینکه در خصوص موافقتنامه‌ها تمام پیگیری‌ها و تلاش‌ها انجام شده است، افزود: تعدادی از این موافقتنامه‌ها باقی مانده است که در حال پیگیری هستیم و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر تمام موافقتنامه‌ها را دریافت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: اکنون برای تخصیص اعتبارات از سوی استانداری تهران در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم تا آخر آبان‌ماه سال جاری به نتیجه برسیم؛ باید گزارش این کارگروه به کارگروه برنامه‌ریزی استان تهران ارسال شود و مسئولان شهرستان دماوند باید به این موضوع‌ها اهمیت دهند.

صفری با بیان اینکه مسئولان ادارات شهرستان دماوند باید میزان پیشرفت پروژه‌های خود را گزارش دهند، تصریح کرد: در این زمینه، درخواست کردیم تا با تکمیل فرم‌هایی با همکاری معاونت عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند، گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به کارگروه برنامه‌ریزی دماوند ارائه شود.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرستان دماوند باید هر چه زودتر برنامه‌ خود را برای سال آینده تدوین و طراحی کنند، اضافه کرد: با وجود اینکه سال 93 جذب اعتبار کمی وجود داشت و همچنان با مشکلاتی در این بخش مواجه هستیم، ولی ادارات باید برنامه‌های خود را برای سال آینده تا پایان امسال تکمیل کنند.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند گفت: لازم است تا ادارات شهرستان دماوند برنامه‌های خود را ارائه کنند تا آن‌ها را جمع‌بندی کنیم و به نتیجه خوبی برسیم و برای تأمین بودجه سال آینده مشکل خاصی در بحث تخصیص‌ها به وجود نیاید.

*طبقه‌ بندی پروژه‌ های عمرانی در دماوند

معاون امور فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند از طبقه‌بندی پروژه‌های عمرانی شهرستان دماوند بر حسب پیشرفت فیزیکی خبر داد.

اکبر مردانی صبح امروز در دومین نشست کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان دماوند در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری این شهرستان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: با دستور فرماندار شهرستان دماوند، کارگروه فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرستان دماوند با عضویت نمایندگان چند دستگاه اجرایی این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه نخستین بازدید این کارگروه از پروژه‌‌های اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند بود که چند روز پیش صورت گرفت، افزود: در این زمینه، از همکاری رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند قدردانی می‌شود.

معاون امور فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه تمام پروژه‌هایی که در حال احداث است را در دماوند طبقه‌بندی کرده‌ایم، تصریح کرد: این طبقه‌بندی بر اساس پیشرفت فیزیکی صورت گرفته است و پروژه‌ها از صفر تا 20 و 80 درصد به بالا سازماندهی شده‌‌اند.

مردانی با بیان اینکه در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان دماوند نقاط ضعف و قوت پروژه‌ها شناسایی می‌شود، گفت: در این بازدید‌ها، فرصت‌ها نیز بررسی و ارزیابی می‌شوند.

وی با بیان اینکه نتیجه این بازدیدها به صورت کتبی به اداره مربوطه ارسال و ابلاغ می‌شود، بیان کرد: هر پروژه‌ای که معضل زیاد یا پیشرفت خیلی خوبی داشته باشد، خود فرماندار شهرستان دماوند در جریان آن قرار می‌گیرد و از پروژه‌ها بازدید می‌کند.

معاون امور فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه از دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم تا تعامل خوبی با حوزه معاونت عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند داشته باشند، افزود: میزان پیشرفت هر پروژه را هر سه ماه ارزیابی، رتبه‌بندی و آن را به همه ادارات ارسال می‌کنیم.

مردانی ادامه داد: همچنین ادارات شهرستان دماوند پاسخ نامه‌هایی که از سوی فرمانداری این شهرستان برای آن اداره به منظور بررسی مشکلات ارباب رجوع ارسال می‌شود، باید بدهند و نتیجه را به صورت کتبی به فرمانداری شهرستان دماوند گزارش کنند.

وی با بیان اینکه بعضی از ادارات نامه‌های اربابان رجوع را پاسخ نمی‌دهند، بیان کرد: مشاهده کردیم نامه‌ای برای یک اداره ارسال شده ولی جوابی دریافت نشده است.

در این نشست، مسئولان شهرستان دماوند در خصوص وضعیت تخصیص بودجه و دریافت موافقتنامه‌های خود از ادارات کل استانی توضیحاتی ارائه کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا