رئیس رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران خبر داد؛

اجرای ویژه‌برنامه‌های دهه تکریم و غبارروبی در 10 مسجد شرق استان تهران

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران از اجرای ویژه‌برنامه‌های دهه تکریم و غبارروبی در 10 مسجد شرق استان تهران واقع در شهرستان‌های پردیس، دماوند، فیروزکوه خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمال هادیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به برگزاری نشست ویژه غبارروبی مساجد شرق استان تهران اظهار کرد: این نشست با عنوان ستاد تکریم و غبارروبی مساجد شرق استان برگزار شد و موضوعات مربوط به آن موردبررسی قرار گرفت.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته، یک روزبه منظور غبارروبی مساجد در نظر گرفته می‌شد؛ اما امسال با در نظر گرفتن دهه تکریم و غبارروبی، در طول ۱۰ روز به این مهم پرداخته می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران با بیان اهمیت غبارروبی از دل‌های مؤمنان، به بیان برنامه‌های این دهه پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تعداد ۱۰ مسجد در سطح شهرستان‌های دماوند، پردیس و فیروزکوه به‌صورت نمادین انتخاب‌شده‌اند؛ به‌این‌ترتیب تعداد ۶ مسجد در شهرستان دماوند، دو مسجد درشهرستان پردیس و دو مسجد نیز در شهرستان فیروزکوه در دستور کار قرار دارند.

هادیان تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، از ۲۱ ماه شعبان تا پایان آن، به‌عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد شناخته‌شده است و سعی ما بر این است که مسئولان در این دهه، با حضور در مساجد اقدام به غبارروبی مساجد با آب و گلاب نمایند تا به عنوان خادمان مساجد باشند.

وی تصریح کرد: در این دهه، برنامه‌هایی در مساجد مذکور در نظر گرفته‌شده است تا با انجام سخنرانی‌ها و برنامه‌های متنوع، میزبان شهروندان باشیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران گفت: امیدواریم تا در نشست آتی، شاهد حضور روحانیون باشیم تا برنامه‌ریزی مدنظر به آن‌ها ابلاغ شود.

گفتنی است که امر نذر در خصوص غبارروبی درگذشته، محوطه‌سازی مساجد و نصب بنر با همکاری شهرداری و همچنین موضوع مسجد و بانوان به‌عنوان رویکرد نهاد امور مساجد، از موضوعات موردبررسی در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا