دعا و مناجات شعبانیه اوج عرفان و مورد علاقه عرفای اسلام است

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: دعا و مناجات شعبانیه اوج عرفان و مورد علاقه عرفای اسلام است و مومنان تلاش کنند درخواندن مناجات شعبانیه بهره کافی و وافی ببرند.

hosein tavasoli

به گزارش تارود، حجت الاسلام والمسلمینˈحسین توسلی در خطبه های امروز نمازجمعه که با حضور پرشکوه نمازگزاران درمسجد جامع بومهن برگزارشد با گرامیداشت ایام ماه شعبان و تولید منجی عالم بشریت گفت: مومنان از استفاده بهره های ماه شعبان که اوج آن دررمضان است، غافل نشوند.

وی با اشاره به زمان آتش افکندن حضرت ابراهیم خلیل ا… بیان کرد: فرشته جبرائیل به کمک این پیامبر خدا آمد ولی حضرت ابراهیم گفت تنها امید من به ذات مقدس الهی است.

امام جمعه شهرستان پردیس و شهر آبعلی با اشاره به اینکه امام جمعه رودهن معرفی نشده است، گفت: نماز جمعه شهرستان پردیس فعلا در مسجد جامع بومهن برگزار می شود.

وی با بیان اهمیت روز 14 و 15 خرداد گفت: 35 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد و هیچ یک از انقلاب های دنیا در خاورمیانه و دیگر کشورها نتوانسته اند انقلاب را در مسیر خود نگاه دارند.

حجت الاسلام توسلی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حدود 18 بار با صدور پیام به ملت مصر آنان را به وظایف خود هدایت کردند، گفت: انقلاب این کشور به سبب ناتوانی مردم درحفاظت از دست آوردهای آن مصادره شد.

امام جمعه شهرستان پردیس و شهر آبعلی گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی بود که به سبب شاخص ها و آرمان های ترسیمی امام راحل ( پیوستگی به خدا و انجام تکلیف الهی) استمرار یافته است.

وی افزود: پس از رحلت معمارکبیر انقلاب اسلامی در14 خرداد 1368 نگرانی هایی انقلابیون را فراگرفت که چه کسی می تواند جایگزین امام خمینی (ره) شود؟

حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) شاگردانی تربیت کردند خاطرنشان کرد: شایسته ترین، فقیه ترین، مدبرترین و سیاستمدارترین شاگرد امام راحل وجود مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل گفت: پس از رحلت امام خمینی (ره) و مدیریت مقام معظم رهبری افتخارات، پیشرفت ها و دستاوردهای گوناگونی نصیب امت اسلامی ایران شده است.

امام جمعه شهرستان پردیس و شهر آبعلی با اشاره به سفر خود برای زیارت بیت ا.. الحرام گفت: متاسفانه ماموران عربستان سعودی زائران خدا را به جرم خواندن دعا و صلوات بازداشت می کنند که برگرفته از تفکرات وهابیت است.

وی آزادی، استقلال و امنیت در کشور را مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و از امت اسلامی ایران خواست قدر این نعمات الهی را بدانند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا