دادستان شهرستان دماوند خبر داد؛

دستگیری مأمور نظارت‌بر ساخت و ساز غیرمجاز به جرم رشوه‌گیری در دماوند/ این فرد بسیاری از تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز را گزارش نمی‌کرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از دستگیری مأمور نظارت‌بر ساخت و ساز غیرمجاز به جرم رشوه‌گیری در این شهرستان خبر داد.

حسن ابراهیمی بسابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر اینکه برخی از ماموران گشت‌های نظارت‌بر ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف اراضی ملی با همکاری برخی از سازندگان ساختمان و پیمانکاران اقدام به اخذ رشوه می‌کنند، این موضوع در دستور کار بررسی بیشتر قرار گرفت.

وی در تشریح جزئیات دستگیری مامور گشت‌های نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف اراضی ملی، افزود: این فرد بسیاری از تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز را به مراجع مربوطه گزارش نمی‌کرد که در این رابطه تحقیقات میدانی از سوی مراجع قضایی انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: با بررسی صحت این موضوع متوجه شدیم که یکی از ماموران گشت‌های نظارت‌بر ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف اراضی ملی مرتکب تخلف اداری دریافت رشوه می‌شود و با چنین پدیده زشتی شرایط تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری‌ها را فراهم می‌آورد.

ابراهیمی بسابی ادامه داد: در یک اقدام ضربتی دستور قضایی جهت دستگیری این فرد صادر شد و در حین یک ماموریت‌کاری نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز که در محل حاضر شده بود، پس تبادل وجه رشوه دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: شناسایی سایر افراد پشت پرده این موضوع از طریق مراجع قضایی در حال رسیدگی است و مامور رشوه گیرنده هم‌اکنون روانه زندان شده است که به احتمال زیاد مرتبطین دیگری هستند و با این متهم همکاری دارند.

دادستان شهرستان دماوند تاکید کرد: با پرداخت رشوه شاید موقتا ساخت و ساز غیرمجاز انجام گیرد، ولی در نهایت برخورد قضایی و قانونی برای تخریب آن بنای غیرقانونی و رشوه دهندگان و رشوه‌گیران صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا