عدم تناسب خدمات درمانی رودهن با جمعیت شناور آن

بخشدار رودهن در جلسه بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی بخش رودهن که در محل بخشداری رودهن برگزار شد گفت: تنها درمانگاهی که در شهر رودهن وجود دارد باید پاسخگوی مراجعان از سرتاسر بخش و حتی شهرهای مجاور باشند و این درحالی است که جمعیت دانشجویی و مسافران نیز از این خدمات استفاده می نمایند.

19

به گزارش تارود، رضا طاهرخانی به موضوع اورژانس به عنوان یکی مشکل اساسی در بخش رودهن اشاره کرد و افزود: در درمانگاه حضورت محمد(ص) شهر رودهن تنها یک آمبولانس وجود دارد که با توجه به بار ترافیکی منطقه و عبور دو شریان اصلی هراز و فیروزکوه از این بخش به هیچ وجه پاسخگوی نیاز منطقه نیست.

وی مشکل دیگر را وجود خانه های بهداشت فاقد امکانات لازم در روستا دانست و بیان داشت: روستاهای مهرآباد، گلاهک، جورد، وسکاره و آردینه خانه بهداشت دارند اما اکثر ساختمانهای آن فرسوده و امکانات بسیار محدودی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

بخشدار رودهن بر بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی بخش رودهن تاکید کرد

بخشدار رودهن با توجه به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و نبود تجهیزات لازم در مرکز بهداشتی و درمانی حضرت محمد (ص) رودهن بر بهبود وضعیت این مرکز و ارتقا چارت سازمانی آن تاکید کرد.

رضا طاهر خانی در جلسه رسیدگی به مشکلات بهداشتی و درمانی رودهن که در سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد گفت: شهر رودهن از دو مرکز درمانی خصوصی و یک مرکز دولتی بهره مند است ولی متاسفانه به طور کامل جوابگوی نیاز شهروندان نیستند.

وی با اشاره به اینکه مراکزدر مانی خصوصی شهر مانند “نکو” و “خاتم” از امکانات و تجهیزات خوبی برخوردار هستند گفت: اقشار ضعیف جامعه با توجه به درآمد کم قادر به مراجعه به این مراکز نیستند.

بخشدار رودهن بابیان اینکه روزانه در حدود 300 نفراز اقشار کم درآمد منطقه، بویژه شهرهای بومهن و پردیس برای مداوا به مرکز بهداشتی و درمانی حضرت محمد (ص) رودهن مراجعه می کنند گفت: این مکان تنها مرکز درمانی دولتی شهر محسوب می شود که باید نسبت به تجهیز آن اقدام کرد.

وی در خصوص نیاز رودهن به تعداد آمبولانس بیشتر گفت: با توجه به جمعیت 60هزار نفری ثابت و شناور رودهن و وجود دو جاده مهم هراز و فیروزکوه در این شهر، تنها یک دستگاه آمبولانس در رودهن مستقر می باشد که در صورت اعزام ماموریت این شهر فاقد آمبولانس خواهد بود که ممکن است مشکلاتی را بوجود بیاورد.

وی خواستار افزایش تعداد آمبولانس ها به دو یا سه دستگاه شد و گفت: مکاتبات وپیگیری های لازم در این خصوص با مسئولان بهداشت و درمان در سطح استان تهران و حتی کشور انجام گیرد.

بخشدار رودهن اظهار داشت: بیمارستان یکصد تختخوابه حضرت ابوالفضل عباس (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در حال ساخت است و لی متاسفانه بیمارستان خیر ساز نیز که در مجاورت درمانگاه حضرت محمد(ص) قرار گرفته به دلایل نامعلوم متوقف شده که مسئولان شبکه بهداشت و درمان و همچنین شورای اسلامی شهر و شهرداری رودهن نسبت به حل مشکلات آن اقدام نمایند.

طاهر خانی در پایان در خصوص خانه های بهداشت روستایی گفت: در تمامی روستاهای بخش رودهن خانه بهداشت مستقر می باشد ولی متاسفانه به جز روستای مهرآباد مابقی خانه های بهداشت روستاها فاقد امکانات لازم و فرسوده هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا