مدیر بیمارستان سوم شعبان دماوند:

حوزه بهداشت و درمان شهرستان دماوند نگران کننده است/ تریاژ بیمارستان در شرایط عادی استاندارد و بحرانی کاملاً خارج می‌شود

مدیر بیمارستان سوم شعبان دماوند با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان شهرستان دماوند نگران کننده است، گفت: تریاژ بیمارستان در شرایط عادی استاندارد و بحرانی کاملاً خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، امیر کریم‌خانی در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند در محل فرمانداری اظهار کرد: بیمارستان سوم شعبان در دو حوزه بحرانی بحث درمان با مشکل مواجه است که تلاش شد برای رفع مشکلات با ادارات مختلف گفت و گو کنیم.

وی افزود: در این راستا تفاهم نامه‌هایی با ادارات مختلف منعقد کردیم که ساز و کار بین‌المللی دارند اما فقط اداره هلال‌احمر این تفاهم‌نامه را امضا کرد و دیگر نهادهای امنیتی و خدمت‌رسان هیچ کمکی نکردند.

مدیر بیمارستان سوم شعبان دماوند با اشاره به بخش اورژانس این بیمارستان، گفت: در رابطه با بخش اورژانس باید عنوان کنیم که هیچ‌گونه ساخت و سازی براساس علایق شخصی مدیران انجام نمی‌شود.

کریم‌خانی بیان اینکه تریاژ در درمان دو حوزه دارد که شامل تریاژ در مواقع بحران و مواقع عادی است، گفت: در زمان گذشته بیمارستان سوم شعبان دارای اورژانسی غیراستاندارد به  همراه 32 تخت بدون بخش‌های ویژه دیگر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان نیاز به طراحی وزارت بهداشت داشته که مجوزها اخذ و اجرایی شده است، تریاژ بیمارستان سوم شعبان در شرایط عادی تمام استانداردها را دارد.

مدیر بیمارستان سوم شعبان دماوند در ادامه گفت: تریاژ در سطح بحرانی کاملاً از بیمارستان خارج می‌شود به عنوان مثال در زمان زلزله‌ای که بیش از 20 نفر کشته داشته باشد و علاوه‌بر این حوزه بهداشت و درمان شهرستان دماوند نگران کننده است.

کریم‌خانی بیان کرد: ادبیات مشترک بین مدیران شهرستانی وجود ندارد در حالی که ما ادبیات خاص در شرایط بحران برای درمان داریم.

وی تاکید کرد: پیوست‌های استاندارد و الزامات بیمارستانی که توسط وزارت بهداشت تهیه می‌شود بسیار نکته دارد و با هیچ سازه و ساختمانی قابل مقایسه نیست.

مدیر بیمارستان سوم شعبان دماوند با اشاره به برخی از مشکلات مطرح شده در خصوص این بیمارستان، گفت: هرچند در حال حاضر بیمار سردرگم می‌شود و باید چندین بار رفت و آمد کند، اما بیمار قلبی و طب اورژانسی به محض ورود به بیمارستان مورد رسیدگی اورژانسی قرار می‌گیرد و وقتش تلف نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا