حسن عباسی در مراسم گرامیداشت فرج‌الله سلحشور در شهر آبسرد: در واقعه فتنه سال 88 خیلی از افراد روفوزه شدند و ساکت ماندند/ حفظ نظم و امنیت حکومت جامعه اسلامی یک کشور شوخی‌بردار نیست

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در مراسم گرامیداشت فرج الله سلحشور در شهر آبسرد با بیان اینکه در واقعه فتنه سال 88 خیلی از افراد روفوزه شدند و ساکت ماندند، گفت: اگر اقدامات لازمه در این خصوص صورت نمی‌گرفت الآن شاهد ناامنی بسیاری در کشور بودیم؛ حفظ نظم و امنیت حکومت جامعه اسلامی یک کشور شوخی‌بردار نیست.

DSC_0837به گزارش پایگاه خبری تارود، حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک در مراسم گرامیداشت فرج‌الله سلحشور هنرمند انقلابی و کارگردان متعهد کشور در مسجد مهدیه شهر آبسرد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این انسان بزرگ که زندگی خودش را برای هنر دینی و انقلابی اسلامی وقف کرد، اظهار داشت: این عمار سینمای انقلاب اسلامی تنها کسی بود که اثر هنری وی در جهان اسلام و غیر از آن بیش از یک میلیارد نفر بیننده داشت و سریال یوسف پیامبر از جمله از آثار بسیار با ارزشمند این هنرمند انقلابی بیش از 1.2 میلیارد نفر در سراسر دنیا در بیش از 10 شبکه تلویزیونی مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفت.

وی افزود: همچنین بیشتر شبکه‌های اسلامی جهان بیش از چهار بار پخش مجدد این سریال را به علت استقبال فراوان مردم داشتند و در این خصوص باید به این نکته توجه داشت که در اثر ارتباطات انسان‌های ولایتمداری هستند که می‌توانند پیام قرآن و اسلام را با ابزار جدید در طیف گسترده‌ای به جهان منعکس کنند و الگویی باشند برای جوانانی که اشتیاق فروانی به هنر اسلام دارند که بسیار حائز اهمیت است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: فرج‌الله سلحشور با عمری که در مسیر انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و منازعات قدرت‌های نرم سپری کردند که بسیار مفید واقع شده است، به‌عنوان الگوی شخصیتی می‌باشد که خیلی از جوانان علاقه‌مند به هنر می‌توانند این مسیر را دنبال کنند.

عباسی با اشاره به شخصیت شهید سید مرتضی آوینی که الگویی بسیار از جوانان بود که خوشبختانه امروز تکثیر شد، گفت: امروز در سینمای مستند صدها جوان خوش‌فکر و ذوق داریم که توانستند این قشر از طریق زبان گویای امروز حرف اسلام و حق را بزنند و آینده سینمای مستند در ایران نسبت به گذشته با توکل بر خداوند متعال بسیار درخشان‌تر  می‌باشد.

وی ادامه داد: در پنج سال گذشته در جشنواره فیلم عمار در سال نخست که با 20 الی 30 اثر فعالیت خود را آغاز کرد در دو سال اخیر به بالای 2000 رسیده است که برای همه ما چنین زحماتی بسیار حائر اهمیت می‌باشد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز این زحمات بسیار با ارزش هنرمندان کشور را این‌گونه تحلیل کرد و گفت: امروزه بیش از 2000 جوان کشور ایران اسلامی دوربین به دست می‌گیرند و به موضوعات خاصی در زوایای پنهان در جامعه اسلامی و زندگی مردم می‌پردازند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارتباط به حرکت انقلاب و آینده دارد.

عباسی در ادامه بیان کرد: همین وضعیت در سینمای داستانی شکل گرفته است و امروزه برخی از شاگردان و همفکران شهید سید مرتضی آوینی آثار بسیار با ارزش سینمایی برای جامعه اسلامی تولید می‌کنند؛ همچنین هنرمندان ارزشی همچون آقای ابوالقاسم طالبی که شاهکار بسیار شگفت انگیز ایشان را با عنوان قلاده‌های طلا مشاهده کردیم.

وی افزود: اثری که امسال این هنرمند ارزشی مربوط به فاجعه نزدیک به 100 سال پیش رقم زده است، روایتی از مرگ هفت الی 11 میلیون نفر ایرانی در آن زمان قحطی مصنوعی که انگلیسی‌ها ایجاد کردنده اند، می‌باشد که از آن می‌توان یک قتل عام عمومی یاد کرد.

این استاد دانشگاه ضمن ابراز تأسف گفت: همچنین در شرایطی دیگر هم شاهد پیش روی سینما به سمت یک سینمای مبتذل آپارتمانی که برخی از افراد در آن دارای مشکلات روحی، روانی و اخلاقی، چشم ناپاک زنان به مردان، حرام‌خواری و غیره شامل آن می‌باشد که در این سینمای کوچک برخی از افراد خود را هنرمند عنوان می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه می‌گوییم مقام معظم رهبری هستند و ایشان یک جمله بفرمایند که مشکلات جامعه حل شود، تأکید کرد: خود مقام معظم رهبری می‌فرمایند که یک گروهی تحت عنوان عمار بروند و تبیین کنند و ایشان در این همین زمینه جمله‌ای را بیان کردند که میگویند چه بکنم که نمی‌بینند دندان‌ها و صفوف به هم فشرده دشمنان را.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و حوزه‌های علمیه سطح کشور خیلی از افراد صاحب علم و استاد سخن می‌باشند؛ همچنین در عرصه هنر هم کشور ما شاهد حضور افراد فرهیخته بسیاری است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه زمانی که در تیر ماه سال 1388 فتنه‌ای برپا شده بود، افزود: برخی از افراد که تا دیروز در برنامه‌های تلویزیونی حرف‌های دینی و معنوی می‌زدند و به عنوان تئوریسین و عالم دینی مطرح بودند در زمینه این حادثه باید با اسناد و مدارک به این افراد ثابت کنیم که فتنه رخ داده و حق و باطل مورد منذوج واقع شده است؛ همچنین در این خصوص اساس اسلام، نظام و مملکت مورد هجوم قرار گرفته است و این افراد به جای جواب دادن به سؤالات پشت گردن خود را می‌خاراند.

عباسی تأکید کرد: همان‌طور که حضرت علی (ع) به این موضوع اشاره کردند، فتنه برای زمانی پیش می‌آید که چه کسانی وقتی شرایط سختی را دارند قوه‌ای دارند که بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند و اطمینان داشته باشند که نسبت به موضع‌گیری امام خود صریح‌تر تصمیم‌گیری کنند و تردید خودشان به حداقل برسد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از سی و هشت سال گذشته تاکنون صحنه‌ها و پرده‌های عجیبی را گذرانده است که یکی از آنها فتنه سال 1388 در مورد این قضایای مربوط به حق و باطل بود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز بیان کرد: در چنین شرایطی که فتنه سال 1388 پیش آمد یک شخصیت هنری همچون فرج الله سلحشور، عمار سینمای انقلاب اسلامی با ابزاری به عنوان سینما درباره واقعه عاشورا و اهداف حوادث سال 1388 پا به عرصه میدان می‌گذارد.

عباسی تشخیص، تصمیم و اقدام به موقع خواص را سه موضوع بسیار مهم در وقت مقتضی که باعث نجات اسلام و تغییر تاریخ مسیر شده است، عنوان کرد و گفت: تشخیص اگر دست باشد و نسبت به آن تصمیم‌گیری کنیم و اقدام کنیم حتماً مسیر تاریخ عوض خواهد شد و اسلام و جامعه که به راه راست می‌رود نجات پیدا می‌کند و در غیر این صورت باطل حاکم می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: در دورانی همچون واقعه فتنه سال 1388 خیلی از افراد روفوزه شدند و کسی هم به رخ یکدیگر نیاوردند و سکوت اختیار کردند که اگر اقدامات لازمه در این خصوص صورت نمی‌گرفت الان شاهد ناامنی بسیاری در کشور بودیم؛ حفظ نظم و امنیت حکومت جامعه اسلامی شوخی‌بردار نیست که برخی از افراد به سادگی از کنار این موضوع در وقایع آن زمان گذشتند.

DSC_0820 DSC_0822 DSC_0823 DSC_0833 انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا