حجت الاسلام توسلی: تبلیغات مسموم وهابیت علیه امامان شیعه/ اتمام کنارگذر شمالی رودهن برای کاهش تصادفات

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با اشاره به تلاشهای وهابیون با توسل به تبلیغات مسموم علیه امامان شیعه بر لزوم مقابله با آن تأکید کرد.

به گزارش تارود به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین توسلی در آیین دشمن شکن و عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس و بخش رودهن که با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و شمار کثیری از مسئولان همراه شد، اظهار داشت: این ایام به 25 ماه شوال و سالروز شهادت جانگداز رئیس مذهب جعفری، امام جعفر صادق(ع) نزدیک است.

وی ادامه داد: خوشبختانه از سوی مسئولان نظام مقدس اسلامی و علمای گرانقدر تلاش بسیاری برای حفظ و تبیین ارزشهای والای به یادگار مانده از ایشان و سایر ائمه معصومین(ع) انجام می شود؛ این کوشش در راستای تبدیل همه ایام ولادت و شهادت این اختران تابناک آسمان امامت و ولایت به روزهایی مانند ماه صفر، عاشورا و تاسوعا انجام می شود.
این مسئول اضافه کرد: از ائمه جماعات منطقه و همچنین بزرگان هیئات عزاداری شهرستان پردیس و بخش رودهن به عنوان نواحی خاستگاه مردمانی مذهبی انتظار می رود که در ایامی مانند سالروز شهادت امام صادق(ع) و سایر بزرگان نیز دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی را به مسیرهای معابر و شوارع  راهی کنند و با همان به شور و هیجان حسینی ایام محرم و صفر به عزاداری بپردازند.
حجت الاسلام توسلی افزود: امروز وهابیون و بدخواهان با شدتی بسیار تبلیغات مسموم علیه امامان، مذهب و مکتب شیعه را در دستور کار خود قرار داده اند، از این رو باید در ولادتها، جشن و در شهادتها آئینهای عزاداری باشکوه هرچه بیشتر برگزار شود.
اتمام کنارگذر شمالی رودهن برای کاهش تلفات رانندگی
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی از سانحه رانندگی ابتدای هفته گذشته جاده هراز و ورودی شهر رودهن که به مرگ سه تن و مصدومیت شماری دیگر از اهالی منطقه انجامید را حادثه ای دلخراش خواند و بر لزوم اتمام پروژه کنارگذر شمالی رودهن برای کاهش تلفات رانندگی این مسیر تأکید کرد.
وی ادامه داد: مشابه این حادثه رانندگی چندی پیش در محور درون شهری بومهن و در گذشته های نه چندان دور بارها و بارها با شدت و ضعف متفاوت در جاده تهران – شمال روی داده است؛ بدون تردید بهترین راه برای برون رفت از خطراتی همانند آنچه در ابتدای هفته گذشته روی داد، اتمام پروژه نیمه تمام کمربندی شمالی رودهن است.
این مسئول تصریح کرد: این مسیر کنارگذر در دو حوزه شهرستانهای دماوند و پردیس قرار گرفته و مسئولان هر دو منطقه باید پیگیر موضوع باشند.
حجت الاسلام توسلی با اشاره به دیگر مسیر کمربندی آزادراه تهران – پردیس یادآور شد: مشابه معضلاتی از این دست و ترافیک دائمی تا پیش از گشایش دیگر مسیر کمربندی آزادراه تهران – پردیس یعنی کنارگذر جنوبی بومهن نیز مردم منطقه را می آزرد که این مشکلات با افتتاح پروژه یاد شده خاتمه یافت.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی اضافه کرد: حال در سایه چنین خدمتی نه تنها اهالی منطقه بلکه سایر هموطنان راهی به نواحی مستقر در نوار شمالی کشور نیز با سهولت بیشتری طی مسیر می کنند، اما معضلات محور هراز و مسیر درون شهری رودهن از سمت شمال به سوی پایتخت همچنان به قوت خود باقی است.
وی، بروز مشکلات اعتباری و وجود برخی اختلافات میان مسئولان وزارتخانه راه و شهرسازی با متولی بخش خصوصی ساخت کنارگذر شمالی رودهن را دلیل وضع امروز این پروژه اعلام کرد.
پرهیز شوراها از بروز چند دستگی
این مسئول ضمن قدردانی از تلاشهای شش ساله اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان پردیس و بخش رودهن، برای اعضای منتخب این عرصه در مسیر خدمتگزاری به مردم شریف منطقه آرزوی توفیقاتی روز افزون داشت.
حجت الاسلام توسلی ادامه داد: طبق قانون، انتخاب شهردار بر عهده شوراهای اسلامی شهر و معرفی دهیار بر عهده شوراهای اسلامی روستا است، این وظیفه حساس و آن مسئولیت، بسیار مهم تلقی می شود، چراکه عملکرد مدیریت شهری در معرض قضاوت خداوند متعال و مردم قرار می گیرد.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی دو توصیه مهم نیز برای اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهر و روستا داشت و افزود: نکته حائز اهمیت نخست حفظ وحدت و انسجام میان اعضای شوراهای اسلامی است.
وی تصریح کرد: به تأسف بروز اختلافات و وجود چند دستگی میان برخی اعضای شوراهای اسلامی یکی از نقاط ضعف این مجموعه در سه دوره گذشته قلمداد می شود؛ در این بین، نه تنها گاهاً مشکلات مردم حل نمی شد بلکه باید نیروهایی از بیرون شورا برای رفع اختلافات آنها وارد عمل می شدند.
اهمیت استفاده از مدیران شهری مجرب
این مسئول، مشورت با افراد باتجربه و بزرگان منطقه را کلید حل مسائل پیش رو دانست و افزود: این مثل معروفی است که هیچکس از مشورت زیان ندیده است؛ خوشبختانه نزد مسئولان امر تجربیاتی گرانبها نهفته که باید از این عنصر ذی قیمت بیشترین بهره را برد.
حجت الاسلام توسلی ادامه داد: یکی از مسائل مطروحه از سوی دولت یازدهم مبنی بر نبود فرصتی برای آزمون و خطا در زمینه امور مدیریتی بسیار جالب بود؛ گماردن فردی که هنوز الفبای شرح وظایف پست مدیریتی خود را هم نمی داند یکی از بدترین خطاهاست.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی تصریح کرد: جای بسی شکرگذاری است که افراد مجرب بسیاری در زمینه مدیریت شهری وجود دارد که اعضای شوراهای اسلامی شهر می توانند از آنها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.
وی، امانتداری، پاکی دست و کارایی را سه اصل مهم در انتخاب مدیران شهری برشمرد و افزود: افرادی با ویژگیهای مذکور کم نیستند و می توان از وجود آنها بهره برد.
حمایت همه جانبه از دولت جدید
این مسئول ضمن تسلیت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و قدردانی از زحمات دولتهای نهم و دهم بر لزوم حمایت همه جانبه از دولت یازدهم تأکید کرد و اظهار داشت: امروز در جای جای ایران اسلامی، استان تهران و منطقه پروژه های عمرانی و خدماتی بسیاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.
حجت الاسلام توسلی ادامه داد: ارائه گزارشی خلاصه وار از سرفصل عملکرد یک ماهه برای هر بخش خدماتی نیازمند زمانی دستکم یک ساعته و ایراد سخنرانیهای طولانی است.
به گفته امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، بروز تغییرات با روی کار آمدن دولت جدید در سطوح مختلف مدیریتی امری طبیعی است، باید همه دست به دست هم دولت یازدهم را مورد حمایت قرار دهیم.
وی، موفقیت دولتها را توفیقی برای نظام مقدس اسلامی خواند و افزود: نباید فراموش کرد که دولتها در سایه نظام مقدس اسلامی فعالیت می کنند، از این رو موفقیت آنها توفیقی برای نظام است و در این میان شخص و گروه چندان مطرح نیستند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا