گندک رودهن؛ مخزن جمع آوری نخاله های شهری

IMG10575331شهردار دماوند از جمع‌ آوری روزانه 80 تن زباله در دماوند خبر داد و گفت: تمام نخاله‌ های شهری جمع‌ آوری و به منطقه گندک واقع در اطراف رودهن منتقل می‌ شوند.

به گزارش تارود، عباس صفری با بیان اینکه پارک‌هایی را برای محلات شهر دماوند تبیین کردیم، اظهار کرد: پارک محله روح‌افزا سال گذشته مورد بهره‌ برداری قرار گرفت و یک پارک نیز در محله ولی‌عصر (عج) در حال احداث است؛ همچنین از هیئت‌امناهای محلات دعوت می‌کنیم که برای احداث پارک فضاهایی را به شهرداری دماوند معرفی کنند.

وی با اشاره به تشکیل مدیریت پسماند در حوزه شهرداری دماوند تصریح کرد: درصدد هستیم تا حاملان نخاله‌های شهری را شناسایی کنیم و از پراکندگی حمل و تخلیه آنها جلوگیری کنیم؛ برای این منظور بنرهایی را طراحی کردیم که در هفته‌‌ های آینده در شهر نصب می‌کنیم.

شهرداری دماوند با تأکید بر اینکه باید تمام نخاله‌ها به سمت منطقه گندک هدایت شود، افزود: در این زمینه موارد قانونی را با نیروی انتظامی هماهنگ کردیم که با متخلفان برخوردهای قانونی صورت گیرد و قطعاً شهرداری موظف است که محیط زیست شهر خود را حفظ کند.

صفری با بیان اینکه روزانه در شهر دماوند 80 تن زباله جمع‌ آوری می‌شود، گفت: به دنبال طراحی هستیم که بتوانیم با استفاده از سرمایه‌گذار این زباله‌ها را تفکیک کنیم تا علاوه بر حفظ محیط زیست و بازیافت مجدد زباله‌ها، یک منبع درآمدی برای شهرداری نیز محسوب شود.

وی ادامه داد: قرار شده است تا محل این موضوع در منطقه گندک باشد، اما در این زمینه لازم است تا روزانه 400 تن زباله از شهرهای اطراف نیز جمع‌آوری شود تا به لحاظ مادی برای سرمایه‌گذار توجیه اقتصادی نیز داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا