جشن حمایت از 80 خانوار زندانی در دماوند

در آستانه خجسته سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، جشن گلریزان در راستای حمایت از خانواده های زندانیان شهرستان دماوند با حضور مسؤولان شهرستانی و شهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، دادستان شهرستان دماوند در این مراسم که در تالار پذیرایی ˈعقیقˈ برگزار شد، افزود: حکایت آدم ها برگرفته از حکایت روشن و خاموش شدن یک چوب کبریت است چراکه در دوران حیات می تواند با روشنی خود گرما بخش جامعه و محیط اطراف خویش باشد و شادی و نشاط را در دل های ناتوانان و نیازمندان ایجاد کند.

ˈرحیم رستم پورˈ با ارائه آماری از انجمن زندانیان شهرستان، خاطرنشان گفت: از جمله اولویت های انجمن حمایت از زندانیان، دستگیری از خانوارهای زندانیان بدون سرپرست و جرایم غیر عمد نظیر مهریه است.

وی ضمن تقدیر از اقدام شایسته خیرین شهرستان طی سال های گذشته، افزود: خیرین دماوندی همواره با تاسی از ائمه معصومین (ع) در این عرصه پیشگام و پیشتاز بوده اند که همین امر موجب شد در سال گذشته حدود 600 میلیون ریال جهت کمک به زندانیان منطقه جمع آوری شود.

دادستان شهرستان دماوند به اهمیت برگزاری مراسم گلریزان اشاره کرد و گفت: این مراسم که با حضور خیرین و مسوولان منطقه برگزار می شود علاوه بر ایجاد امنیت در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی، موجب امنیت و آرامش خانواده های زندانیان نیز می شود که این مهم در پیشگاه الهی بسیار با ارزش است.

*80 خانوار زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان می باشند

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان دماوند بیان کرد: هم اکنون حدود 80 خانوار زندانی تحت پوشش این انجمن می باشند و ان شاء الله به هر اندازه که در این جشن کمک و مساعدت مالی برای این خانوارها جمع آوری شود، آنان را حمایت خواهیم کرد.

ˈداوود صفریˈ  با تقدیر از حضور خیرخواهانه خیرین و مسوولان شهرستان همچون اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف شهرستان، شهرداری دماوند، کیلان، آبسرد و …، فرمانداری دماوند و دیگر نهادها تصریح کرد: این مراکز همواره با تامین ارزاق و کالاهای اساسی نظیر برنج، روغن، گوشت، مرغ و . . . با قیمت دولتی و همچنین کمک های مالی در ماه مبارک رمضان به یاری انجمن و خانواده های هدف آن شتافته است.

این مقام مسوول به گزارشی از فعالیت های این انجمن در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته 583 میلیون و 15 هزار ریال به خانواده های زندانیان در قالب کمک نقدی، مستمری و کمک هزینه فرهنگی اهدا شد و همچنین در بخش مددکاری، 180 مورد مصاحبه حضوری، 70 مورد پرونده مددکاری و موردی، 160 مورد پیگیری قضایی و مکاتبه ایی و 80 مورد معرفی به مراکز درمانی و حمایتی صورت گرفت.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته به کمک خیرین، سه نفر از زندانیان منطقه آزاد شدند، بیان کرد: در سال 92، 47 میلیون و 257 هزار ریال کمک به زندانیان دماوند در قالب اقلام فرهنگی، مددکاری و بدرقه زندانیان آزاد شده صورت گرفت.

مدیرعامل انجمن زندانیان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: جشن حمایت از خانواده های زندانیان و کمک برای‎‎ آزادی زندانیان دیه در شهرستان دماوند، برای هفتمین بار با هدف کمک‎ به‎‎ آزادی زندانیان‎ دیه و خانواده های تحت پوشش برگزار شد.

*ترویج فرهنگ انفاق در جامعه ضروری است

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: ترویج فرهنگ انفاق و ایثار با هدف ایجاد سلامت در جامعه بسیار مهم و ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمینˈ محمد علاءالدینیˈ شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن گلریزان شهرستان دماوند که با حضور مسوولان و خیرین در تالار پذیرایی ˈعقیقˈ برگزار شد، اظهار کرد: همه ما به واسطه انگیزه و شور و نشاطی که در انجام کار خیر خواهانه داریم، حضور در این مراسم را افتخاری ارزشمند می دانیم.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان از خداوند متعال می خواهیم تا روز احسان و نیکوکاری را برای ما محبوب و مسیر گناه را ناخوشایند کند زیرا آنچه که از گناه جمع آوری می شود، روزی گرفتار آتش آن می شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه نبود سلامت روانی، جامعه را متضرر می کند، خاطرنشان کرد: نبود احساس امنیت و آرامش در بین خانواده ها، زمینه ناامنی را در جامعه فراهم می کند که در این میان نقش انفاق و پر کردن چاله های روانی جامعه بسیار ارزشمند است.

امام جمعه شهرستان دماوند، بیان کرد: یکی از چاله های روانی به وجود آمده در بین برخی از خانواده های نیازمند، نجات دربندشدگان است که به حمدالله اقدامات قابل توجهی در شهرستان دماوند صورت گرفته و لازم است از دادستان و انجمن حمایت از زندانیان منطقه تشکر کنیم.

حجت الاسلام علاءالدینی گفت: سنت توجه به ایتام و نیازمندان و دستگیری از مستمندان از سنت های دیرین منطقه است و خیرین و دیگر اقشار جامعه پیش قراولان حرکت در این مسیر نیک منشانه می باشند.

این گزارش حاکی است در این مراسم جمعی از خانواده های معزز شهدا، مسؤولان محلی و تعدادی از خانواده های زندانیان به عنوان میهمان حضور داشتند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا