مسئول اموربانوان فرمانداری شهرستان دماوند خبر داد؛

اجرای برنامه‌های آموزشی هفته بسیج ملی تغذیه در شهرستان دماوند/ جشنواره غذاهای سالم و سنتی در شهرستان دماوند برگزار می‌شود

مسئول اموربانوان فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی هفته بسیج ملی تغذیه در این شهرستان، گفت: جشنواره غذای سالم در شهرستان دماوند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، لیلا زعفرانی در گفتگویی در خصوص اجرای برنامه‌های آموزشی هفته بسیج ملی اطلاع‌رسانی تغذیه در شهرستان دماوند اظهار داشت: این کلاس آموزشی با همکاری واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان دماوند در امور بانوان و خانواده فرمانداری، در شبکه بهداشت دماوند برگزار شد که این برنامه آموزشی ۱۵ الی ۳۰ دی‌ماه هر سال برپا می‌شود.

زعفرانی درباره هدف برگزاری این کلاس‌های آموزشی گفت: ارائه و برپایی این کلاس‌ها با هدف اشاعه اصلاح الگوی تغذیه جامعه در سطح کشور انجام می‌شود و کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه‌ای و بیماری‌های غیر واگیر مثل دیابت، فشار خون، افزایش وزن از دیگر موارد می‌باشد که با کاهش مصرف نمک، چربی، قند و کاهش مصرف سبزیجات و میوه و حبوبات در خانواده‌های ایرانی انتظار می‌رود و نهادینه کردن فرهنگ صحیح سفره سالم بین بانوان و مادران می‌تواند بسیار مهم باشد.

وی افزود: در این هفته در دماوند با همکاری شبکه بهداشت و درمان دماوند خصوصاً واحدهای تغذیه و خانواده و بهداشت و امور بانوان با حضور نمایندگان ادارات شهرستان دماوند جشنواره غذای سالم را در اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار کردیم و ورک شاپ هایی را در مراکز بهداشتی و درمانی و کارگاه‌های آموزشی امنیت غذایی جهت بانوان خصوصاً بانوان شاغل برپا شد.

زعفرانی با اشاره به برگزاری جشنواره غذاهای سالم و سنتی در دماوند گفت: این جشنواره برگزار شد که طی آن تا بتوانیم پیام تغذیه سالم را به خانواده‌ها منتقل کنیم و خودمان نیز از این شعارهای بهداشتی در سبد خانواده استفاده کنیم.

مسئول امور بانوان فرمانداری دماوند در ادامه با بیان اینکه تعداد ۴۸ نفر از بانوان، کارشناسان و رابطین بهداشتی در جلسه آموزشی امروز شرکت داشته‌اند افزود: در مدارس نیز رابطین بهداشتی و مسئول آموزشی هر مدرسه حضور دارند و مراقبین سلامت نیز با مراجعه به مدارس در این هفته برنامه‌های متنوعی با دانش آموزان و اولیا داشته‌اند و برخی مدارس نیز جشنواره غذایی را برگزار کردند.

وی در خصوص اجرای این برنامه‌های آموزشی در روستاها گفت: در روستاها کمتر مشکل غذایی داریم و بیشتر محصولات ارگانیک استفاده می‌شود اما این آموزش‌ها توسط بهورزان در روستاها نیز ارائه می‌شود.

زعفرانی با بیان اینکه برنامه طرح مکمل یاری را در کلیه خانه‌های بهداشت نیز به اجرا رسانده‌ایم گفت: استفاده از قرص ویتامین دی در تمام خانوارها و سالمندان و میانسالان و همچنین مصرف قرص آهن توسط دختران جوان و نوجوانان را نیز اجرا کرده‌ایم که همکاران در شبکه‌های بهداشت این برنامه‌ها را اجرا و دنبال می‌کنند.

مسئول امور بانوان فرمانداری دماوند در پایان اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی ما مختص یک ماه و یا هفته نیست و در طول سال استفاده می‌شوند و کل جمعیت دماوند که به خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کنند تحت پوشش این طرح‌ها و برنامه‌ها می‌باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا