کشف جسد گردشگران رودهنی در کویر مرنجاب

اجساد دو گردشگر رودهنی به نام‌ های «رامین بخشی» و «مازیار حنیفی» که چهارشنبه هفته گذشته در کویر مرنجاب آران و بیدگل استان اصفهان ناپدید شده بودند در منطقه حسن آباد قم در۸۰ کیلومتری آران و بیدگل پیدا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رییس اداره عملیات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: اجساد گردشگران مرنجاب بخاطر اینکه از محدود منطقه اصفهان خارج بوده به پزشکی قانونی قم ارجاع شد.

محمد محمدی با بیان این مطلب گفت: روز پنج شنبه هفته گذشته ساعت ۱۹ چهار نفر گردشگر از شهر رودهن از توابع تهران وارد آران و بیدگل می شوند که وارد کاروانسرای مرنجاب شوند که مسیر را اشتباه رفته و در کویر سرگردان می شوند.

وی ادامه داد: ساعت دو بامداد روز جمعه ماشین در باتلاق کویر فرو می رود دو نفر از آنان به طرف جلو به راه می افتند به امید رسیدن به آبادی و دو نفر دیگر یک روز کامل جمعه و شنبه را در ماشین می مانند و روز یکشنبه تصمیم می گیرند به سمت برگشت حرکت کنند که این دو نفر در این مدت از آبی که به همراه داشته اند و آب داخل شیشه پاک کن خودرو استفاده کردند تا ساعت دو بعدازظهر روز یکشنبه نزدیک معدنی رسیده و راننده لودر این دو نفر را در حالت ضعف بدی پیدا کرده و آنان به پاسگاهی در آران و بیدگل تحویل داده می شوند.

رییس اداره عملیات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: هلال احمر آران و بیدگل با چهار تیم وارد عملیات می شوند و شروع به جمع آوری اطلاعات و گشت زنی می کنند و از نیروهای محلی،‌ محیط بانی، و فرمانداری آران و بیدگل درخواست کمک می شود.

وی تصریح کرد: صبح روز دوشنبه چرخ بال نیز وارد عملیات می شود و جلسه شورای اداری با حضور مدیریت بحران استان و فرماندار آران و بیدگل برگزار می شود و مصوب می شود تمام ارگان ها برای پیدا کردن دو نفر مفقودی بسیج شوند و ضمن اینکه تعداد زیادی از هموطنان رودهنی و چند تن از مسئولان این شهر نیز حضور داشتند.

محمدی بیان داشت: گشت هوایی برای سوخت گیری به قم بر می گردد اما گشت زمینی ادامه داشت و تیم های هلال احمر از ۴ تیم به ۱۷ تیم افزایش می یابند و راس ساعت ۲۰ روز سه شنبه جنازه دو نفر دیگر پیدا می شود.

همچنین بخاطر وضعیت بد منطقه اجساد امروز با چرخ بال به شهرستان آران و بیدگل انتقال یافتند و از آنجایی که اجساد در محدود منطقه اصفهان خارج بوده به پزشکی قانونی قم ارجاع شد تا اقدامات لازم صورت گیرد.

گفتنی است؛ چهارشنبه هفته گذشته، ۴ گردشگر رودهنی با یک دستگاه سواری پرادو در کویر مرنجاب دچار حادثه شدند و ساعت ۲ بامداد روز جمعه، برای یافتن راه و درخواست کمک به دو تیم تقسیم شدند و در مسیرهای مختلف حرکت کردند.

شایان ذکر است، روز یکشنبه هفته جاری، ۲ نفر از این تیم ۴ نفره توسط کارکنان معدن نمک نجات یافته بودند؛ و تلاش برای یافتن دو فرد مفقود شده از دو روز گذشته، توسط تیم های امداد و نجات زمینی و هوایی ادامه داشت.

*پیام تشکر بخشدار رودهن از مسئولان استان های اصفهان و قم

بخشدار رودهن طی پیامی ضمن تسلیت به خانواده داغدار “حنیفی” و “بخشی” از زحمات مسئولان استان های اصفهان و قم و همچنین شهرهای کاشان و آران و بیدگل که زحمات زیادی را برای پیدا نمودن اجساد دو گردشگری رودهنی متحمل شدند تقدیر و تشکر نمود.

دراین پیام آمده :

مشیت الهی بر آن شد تا امروز دو تن از جوانان شهر رودهن به دیار ابدی سفر کنند و این غم چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.
هر چند تلاش های شبانه روزی شما زحمتکشان در جهت زنده یافت نمودن دو گردشگر رودهنی به ثمر ننشست ولی تلاش و کوشش مسئولان محترم از جمله ارگان های سپاه پاسدارن، گردان‌های ارتش، اهالی محلی، نیروهای زحمت کش هلال احمر، محیط ‌بانان اداره محیط زیست، مأموران منابع طبیعی، مدیران بحران استان اصفهان ،شهرداری ها، بخشداری ها و فرمانداری های شهرهای مربوطه در این زمینه قابل تقدیر و ستایش است.

اميد است با استعانت از خداوند بزرگ با افزايش کارايي و آمادگي در راستاي ارائه خدمات خداپسندانه به مردم شريف میهن عزیزمان موفق و مويد باشيد.
در پایان این پیام آمده: اینجانب به رسم ادب و ارادت بر خود وظیفه می دانم که مراتب همدردی خود را در مصیبت درگذشت این دو جوان ناکام به خانواده داغدار و محترم ” بخشی” و “حنیفی”اعلام کنم.
از درگاه حضرت حق آمرزش و علو درجات برای آن عزیزان و صبر و اجر و سلامتی بازماندگان محترم و طول عمر مسألت می کنم.

*پیکر مازیار حنیفی و رامین بخشی به خاک سپرده شد

یکر “مازیار حنیفی” و “رامین بخشی” دو جوان رودهنی که در کویر مرنجاب استان اصفهان گرفتار نابلدی راه شده بودند ظهر امروز در میان حزن و اندو جمع کثیری ازشهروندان رودهنی و مناطق اطراف در باغ کوثر و در جوار بقعه مبارک امامزاده محمد تقی (ع)به خاک سپرده شد.

این مراسم که از حسینه جوانان حضرت علی اکبر(ع) شهر رودهن آغاز و همراه با سینه زنی و نوحه خوانی و سر دادن ندای الله اکبر تا باغ کوثر ادامه داشت و بعد از اقامه نماز این دو جوان از دست رفته ،مراسم خاک سپاری انجام گرفت.

در این مراسم مسئولان منطقه از جمله بخشدار،اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، فرماندهی انتظامی و دیگر مسئولان شهری و بخشی و شهرستانی حضور داشتند.
گفتنی است؛ چهارشنبه هفته گذشته، چهار گردشگر جوان رودهنی با یک دستگاه سواری پرادو در کویر مرنجاب آران بیدگل استان اصفهان دچار حادثه شدند و ساعت ۲ بامداد روز جمعه، برای یافتن راه و درخواست کمک به دو تیم تقسیم شدند و در مسیرهای مختلف حرکت کردند.
روز یکشنبه هفته جاری، دو نفر از این تیم چهار نفره توسط کارکنان معدن نمک نجات یافتند و تلاش برای یافتن دو فرد مفقود شده توسط تیم های امداد و نجات زمینی و هوایی ادامه داشت تا اینکه اجساد آنان پس از پنج روز در منطقه حسن آباد قم یافت شد.

پایگاه خبری تحلیلی تارود نیز درگذشت این دو نوجوان را به خانواده ها و دوستان آن ها تسلیت عرض می نماید و بقای عمر و سلامتی را برای خانواده آنان آرزو می نماید.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا