آخرین جزئیات تصادف فاجعه بار در رودهن/ نقطه ای که سه بار فاجعه آفریده است

خبرگزاری فارس: تصادف ۱۱ خودرو در ورودی رودهنصبح امروز کامیون حامل آجر سفال که از جاده هراز عازم تهران بود به دلیل نقص فنی و بی احتیاطی راننذه در مرکز شهر رودهن باچندین خوردی سبک و سنگین برخورد کرد و موجب زخمی شدن هشت نفر از هموطنانمان شد.

 به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، این حادثه که راس ساعت 45 و 8دقیقه صبح امروز بوقوع پیوست کامیون بعد از برخورد با دودستگاه کامیون حمل بار و جرثقیل حامل خودرو و 10 دستگاه خودروی سواری دیگر وارد پیاده رو شد و واژگون گردید.

شدت حادثه به حدی بود که چندین خوردو از جمله جرثقیل حامل خودرو واژگون شدند و کامیون حمل بار به لاین مقابل پرتاب شد.

در این حادثه متاسفانه هشت نفر به شدت زخمی شدند که حال دو نفر از جمله راننده کامیون متخلف وخیم گزارش شده است. که با کمک عوامل اورژانس به مراکز درمانی تهران و رودهن انتقال داده شدند.

رضا طاهر خانی بخشدار رودهن گفت: این سومین باریست که در همین نقطه از شهر رودهن شاهد تصادف و واژگونی خودروهای سنگین هستیم که متاسفانه منجر به زخمی شدن و جانباختن همشهریان شده است.

وی ادامه داد: تنها راه حل این مشکل ایجاد کمربندی شمالی رودهن است که در هئیت دولت مصوب شده ولی متاسفانه تا کنون عملیات ساخت آن اجرا نشده و روز به روز شاهد تصادفات ناگوار در این منطقه هستیم.

همچنین سرگرد ناصر امیریان رییس راهنمایی و رانندگی شهرستان گفت: علت حادثه در حال بررسی است ولی شواهد نشان از بی احتیاطی کامیون حامل بار آجر سفال دارد.

وی در پایان ادامه داد: امیدواریم با ایجاد کمربندی و اصلاح دوربرگردان های شهر رودهن دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری در سطح منطقه نباشیم.

شایان ذکر است سال گذشته چنین اتفاقی در همین نقطه بوقوع پیوست که متاسفانه هفت نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

*راننده خواب‌آلود با ۲ مغازه برخورد ‌کرد

بخشدار رودهن گفت‌: راننده خواب‌آلود کامیون حامل آجر در رودهن با 4خودروی سواری دوباب مغازه و دو کامیون دیگر برخورد کرد.

رضا طاهرخانی  درباره حادثه برخورد یک دستگاه کامیون حامل آجرسفال در مسیر اصلی بلوار رودهن با چند مغازه و خودرو اظهار داشت: صبح امروز بار دیگر حادثه تلخ رانندگی در مسیر اصلی بلوار رودهن و در ورودی شهر رودهن از سمت آبعلی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: یک دستگاه کامیون حامل آجرسفال از سمت بابل به سمت تهران و در ورودی شهر رودهن با توجه به خستگی و خواب‌آلودگی راننده از مسیر خارج و با دو دستگاه کامیون دیگر برخورد کرد که بر اثر این برخورد این دو کامیون نیز از مسیر منحرف و با خودروهای سواری برخورد کردند.

طاهر خانی ادامه داد: بعد از این حادثه، کامیون همچنان به راه خود ادامه داد و با دو باب مغازه برخورد کرد و موجب تخریب بخشی از این مغازه‌ها ‌شد.

بخشدار رودهن خاطر نشان کرد: مأموران آتش‌نشانی، پلیس راهور، اورژانس و دیگر دستگاه‌ها بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وی گفت: در نهایت 7 نفر مصدوم شدند که 3 نفر از آنها به تهران و 4 نفر دیگر به مراکز درمانی رودهن منتقل می‌شوند

طاهرخانی افزود: این سومین حادثه‌ دلخراشی است که در رودهن اتفاق می‌افتد. گله‌مندی مردم درباره کمربندی شمالی رودهن است و باید سریعتر نسبت به راه‌اندازی این کمربندی اقدام شود.

وی گفت: امروز جلسه شورای ترافیک نیز برگزار شد و یکسری مصوبات مقدماتی برای جلوگیری از این گونه اتفاقات تصویب شد. لذا باید اقدامی از سوی دولت و مسئولان وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

بخشدار رودهن خاطر نشان کرد: اتوبان پردیس تا جاده هراز، کمربند جنوبی آن راه‌اندازی شده ولی کمربند شمالی آن هنوز افتتاح نشده است بنابر این با توجه به حوادثی که اخیراً اتفاق افتاده انتظار می‌رود که در دولت جدید تصمیم ویژه‌ای در این باره اتخاذ شود.

*تصادف ۱۱ خودرو در ورودی رودهن

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان دماوند از تصادف ۱۱ خودرو در شهر رودهن خبر داد و گفت: ورودی رودهن باز هم حادثه آفرید و باید فکری در این زمینه شود.

ناصر امیریان در ارتباط با وقوع این حادثه اظهار کرد: امروز کامیونی با بار سفال به سمت تهران در حرکت بود که در ابتدای شهر رودهن و بالاتر از بریدگی بانک ملت و در مسیر شرق به غرب جاده هراز، پس از خالی شدن ترمزش، ضمن برخورد با یک کامیونت باری و یک کامیونت جرثقیل، این دو کامیونت را به سمت چپ و راست جاده منحرف کرد.

وی ادامه داد: در این حین، کامیونت جرثقیل به سمت راست جاده منحرف و پس از برخورد با یک وانت مزدا واژگون شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان دماوند گفت: همچنین کامیونت باری دیگر به سمت چپ منحرف شد و پس از رد شدن از لاین مخالف با هفت دستگاه تاکسی خط رودهن به آبعلی که در کنار جاده پارک شده بودند، برخورد کرد.

امیریان افزود: این کامیونت باری پس از تصادف با این هفت تاکسی، به پیاده‏ رو وارد و واژگون شد.

وی اضافه کرد: همچنین کامیونی که عامل وقوع این تصادف بود، پس از ورود به پیاده‌‏رو و برخورد با چندین درخت و قطع کردن این درختان، واژگون و متوقف شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان دماوند افزود: در این حادثه، 11 دستگاه خودرو که شامل یک کامیون، دو کامیونت، یک وانت مزدا و هفت تاکسی بودند، آسیب دیدند.

امیریان از مصدومیت هشت نفر در این حادثه خبر داد و بیان کرد: از این تعداد مصدوم، سه نفر به بیمارستان منتقل و بقیه پس از درمان سرپایی مرخص شدند.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا