در نشست آسیب‌شناسی ستاد خدمات سفر مطرح شد؛

جذب توریست در شهرستان دماوند نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی جامع‌‌تری است/ رشد فعالیت‌های ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند در نوروز سال 96/ تجهیز سوله پایگاه هلال‌احمر چناران رودهن با اعتبار 150 میلیون تومانی

جذب توریست همراه با مدیریت و برنامه‌ریزی جامع‌ و رشد فعالیت‌های ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند در نوروز سال 96 از جمله موضوعات مطرح شده در نشست آسیب‌شناسی ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان بود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سیاوش نوری، معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان دماوند در نشست آسیب‌شناسی ستاد اجرایی خدمات سفر در این شهرستان اظهار کرد: هدف از تشکیل این نشست، ارائه گزارش عملکرد خدمات ارائه شده در ایام نوروز برای مسافران می‌باشد که با بهره‌مندی از نقاط قوت و ضعف، بتوانیم برنامه‌ریزی مناسب‌تری در سایر ایام تعطیلات انجام دهیم.

وی افزود: ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند در با تشکیل ۱۰ کمیته در ایام نوروز، توانست خدماتی با همکاری ادارات مختلف این شهرستان به مسافران نوروزی ارائه دهد؛ اما با توجه به پتانسیل‌های موجود در این شهرستان، لازم است مدیریت و برنامه‌ریزی جامع‌تری برای جذب توریست صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند برای این شهرستان مثمر ثمر واقع شود، جذب توریست خارجی است که این امر از طرفی می‌تواند موجب رشد و بهره‌مندی افراد از خدمات شهرستان دماوند شود و از سوی دیگر، ممکن است موجب ایجاد برخی مشکلات فرهنگی شود.

نوری تأکید کرد: ما باید به نقاط مثبت جذب توریست بپردازیم و آن را به فال نیک بگیریم؛ چرا که فرهنگ غنی شهروندان این شهرستان دماوند، مانع از بروز مشکلات و آسیب‌های فرهنگی می‌شود.

شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند در این نشست نیز با تأکید بر آسیب شناسی و پیش‌بینی کمبودهای ستاد خدمات سفر در این شهرستان اظهار کرد: موضوع آسیب‌شناسی خدمات سفر در این شهرستان با پیگیری‌های بیشتر ادامه دارد.

وی افزود: اهمیت این امر از این جهت است که در درجه اول، شهرستان دماوند محور مواصلاتی به شمال کشور است و این امر موجب تردد بسیار از این محورها می‌باشد؛ اما در کنار این موضوع، تأمین امنیت ترافیکی شهری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که بار این مسئولیت‌ها بر عهده پلیس راهور است.

*ساماندهی و جمع‌آوری وانت‌های میوه‌فروش در سطح شهرستان دماوند با همکاری سایر نهادها

همچنین سرگرد داوود عبدالملکی، رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند در این نشست در خصوص خدمات سفر در ایام نوروز اظهار کرد: خوشبختانه در طول ایام نوروز، همکاری خوبی بین دستگاه‌های این شهرستان حکم فرما بود و کلیه ادارات مربوط، نقش خوبی در خصوص موضوع ترافیکی ایفا نمودند.

وی تأکید کرد: با توجه به آمار به‌دست آمده از طریق دستگاه‌های تردد شمار، می‌توان ادعا داشت که بعد از ایام تعطیلات نوروز، بیشترین تردد در جاده‌های شهرستان دماوند مربوط به تعطیلات عید سعید فطر است؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی مناسبی در این خصوص صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: همکاری پلیس راهور، اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین شهرداری‌ها می‌تواند زمینه ساماندهی و جمع‌آوری وانت‌های میوه‌فروش در سطح شهرستان دماوند را فراهم آورد.

*رشد فعالیت‌های ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند در نوروز سال 96

شهرام شریفی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند در این نشست نیز از رشد فعالیت‌های ستاد خدمات سفر در نوروز سال جاری خبر داد و افزود: خوشبختانه علی‌رغم مشکلات جوی در طول ایام نوروز، ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند جزء شهرستان‌های برتر بود و بالاترین رضایت‌مندی را در میان سایر شهرستان‌های استان تهران داشته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید مدنظر قرار گیرد، انجام برنامه‌ریزی‌هایی به‌صورت مستمر در خصوص ستاد خدمات سفر در شهرستان دماوند است؛ زیرا با توجه به‌پیش رو بودن ایام تعطیلات تابستان، باید تمهیدات لازم برای ارائه خدمات سفر در نظر گرفته شود.

*تجهیز سوله پایگاه هلال‌احمر چناران رودهن با اعتبار 150 میلیون تومانی

در ادامه این نشست سعید طاهری، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند در این نشست نیز بابیان این‌که ما نسبت به سایر شهرستان‌های استان تهران به‌عنوان نمونه انتخاب شود، اظهار کرد: خوشبختانه سوله هلال‌احمر در پایگاه چناران رودهن با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال تجهیز شده است و تمامی اقلام امدادی مورد نیاز در آن موجود می‌باشد.

وی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت که پایگاه چناران به‌عنوان مادر انبار کل ایران و یک پایگاه اقماری است، اما نکته‌ای که باید مدنظر قرار گیرد، همکاری روسای ادارات و پاسخگویی در ایام تعطیلات است.

همچنین احمد حسنی، نماینده و مسئول روابط عمومی شهردار دماوند در این نشست از فعالیت‌های حوزه عمرانی، زیباسازی محیط شهری، بهبود وضعیت معابر ایجاد آبنما، اجرای طرح کاشی شکسته با طراحی تاریخ ایران در میدان بعثت و فضاسازی مناسب در جهت اسکان موقت، به‌عنوان فعالیت‌های این نهاد در زمینه ستاد خدمات سفر نام برد.

علاوه بر این، اسکان یک هزار و 200 خانوار توسط شهرداری آبعلی و ۶۳۴ خانوار توسط آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز از دیگر مباحث مطرح‌شده در این خصوص بوده است.

گفتنی است که پیگیری موضوع اسکان مسافران، فراهم نمودن خدمات جانبی، آموزش هلال‌احمر، کنترل و نظارت بازار، انجام اقدامات کاربردی درزمینه کاهش تخلفات رانندگی، همکاری بیشتر شهرداری‌ها و اداره آموزش و پرورش، انجام تبلیغات بیشتر در زمینه جذب گردشگر، ازجمله مصوبات نشست ستاد خدمات سفر در شهرستان دماوند می‌باشد.

لازم به ذکر است که در پایان نشست، اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند با اهدای لوح تقدیر، از زحمات اعضای کمیته ستاد خدمات سفر در این شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا