جاساز ۲۰۰ کارتن ترامادول در محموله “تِی” وارداتی از هند

روز گذشته محموله ۲۰۰ کارتنی ترامادول جاساز شده در کانتینر تِی اظهار شده در گمرک شهید رجایی، در سیرجان توقیف و با دستور مقامات قضایی افراد مرتبط بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، روز گذشته محموله یک کانتینری حاوی “تی شستشو” از مبدا هندوستان، اظهار شده در گمرک شهید رجایی توسط نیروی انتظامی در پلیس راه استان کرمان توقیف و با بررسی های به عمل آمده مشخص می‌شود حدود 200 کارتن از محموله 800 کارتنی “تی” حاوی قرصهای ترامادول یا “روان گردان رقیق” می‌باشد.

بر اساس این گزارش، کالا تحت عنوان تی بهداشتی در گمرک اظهار شده و ارزیابی گمرک نیز طبق قانون 3 ردیف اول محموله را بررسی کرده و اجازه خروج بار از گمرک را صادر میکند. بعد از خروج محموله از گمرک و در پلیس راه سیرجان، کانتینر توسط نیروی انتظامی توقیف شده و ماموران اقدام به تخلیه بار میکنند. در بررسی اولیه شواهدی مبنی بر وجود کالای قاچاق در کانتینر رویت نمیشود اما در هنگام بارگیری مجدد مشخص میشود وزن برخی کارتن‌ها نسبت به سایر کارتنهای تی سبک تر است. به این ترتیب با بازشدن کرتنهای سبک تر مشخص میشود، حداقل 200 کارتن ترامادول در محموله تی شستشو جاسازی شده است.

دشتانی ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه روزانه 3000 کانتینر از گمرک شهید رجایی ترخیص شده و با توجه به اهمیت کاهش زمان ترخیص امکان بررسی تک تک محموله‌ها وجود ندارد، گفت: گمرک طبق قانون در مورد کالاهایی که در مسیر قرمز قرار میگیرند رندوم چک را انجام میدهد. به گفته دشتانی، هنوز دلیلی برای سازمان یافته بودن قاچاق بدست نیامده و مقامات مسئول گمرک شهید رجایی، علیه اظهارکننده کالا اعلام جرم انجام داده‌اند، به این ترتیب سایر افراد مرتبط این پرونده قاچاق نیز دستگیر خواهند شد.

 حسب بررسیهای انجام شده، در 5 ماهه نخست سال جاری حدود 1900 پرونده قاچاق توسط نیروی انتظامی و دریابانی استان هرمزگان تشکیل شده است که در 1500 پرونده رقم قاچاق کمتر از 10 میلیون تومان بوده است. همچنین در بیش از 300 پرونده نیز رقم قاچاق صورت گرفته بین 10تا 100 میلیون تومان برآورد شده است. از سوی دیگر سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان درآمد دولت تنها از گمرکات استان هرمزگان محقق شده است. گفتنی است سال 95 در حالی که 54 درصد مراودات مربوط به تجارت خارجی در هرمزگان انجام شده است کل درامدهای گمرک ایران حدود 18 هزار میلیارد تومان بوده است.

کارشناسان معتقدند، احداث کارخانه های تولیدی و ایجاد اشتغال در استان هرمزگان میتواند تا درصد بالایی باعث کاهش قاچاق کالا در این استان شود. بر این اساس مقامات محلی میتوانند با راه اندازی کارخانه بازیافت آب و زباله که به عنوان یک ظرفیت استفاده نشده در استان مطرح شده است، در ایجاد اشتغال برای جوانان اقدام کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا