نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه:

پیگیری تکمیل و ساخت مدارس نیمه‌کاره در دماوند/ باغ شهر مسکونی یا تغییر کاربری برای زمین‌های تعاونی فرهنگیان دماوند در منطقه اصطلک امکان‌پذیر نیست

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از پیگیری تکمیل و ساخت مدارس نیمه‌کاره در شهرک‌های ولیعصر(عج)، فاطمیه و الهیه منطقه گیلاوند خبر داد و گفت: باغ شهر مسکونی یا تغییر کاربری برای زمین‌های تعاونی فرهنگیان دماوند در منطقه اصطلک امکان‌پذیر نیست.

قاسم میرزایی نیکو در حاشیه نشست فصلی مدیران مدارس شهرستان دماوند در آستانه آغاز سال تحصیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: در این نشست از همه مناطق شهرستان دماوند مدیران مدارس حضور داشتند، چند مورد از کلیاتی مشکلات توسط مسئولان اداره آموزش و پرورش و مدیران منطقه در سطح کشوری و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بازنشستگی معلمان، کمبود معلمان، چند شغله بودن برخی از آنان، پیگیری امورات دیگر بجز امور آموزشی در مدرسه توسط مدیران از برخی مشکلات شاغلان این حوزه است.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تامین نیازمندی و درآمد مدرسه توسط مردم از دیگر مشکلات مدارس شهرستان دماوند عنوان شد که این درآمد مورد سوال قرار گرفته است و با این موضوع با احتیاط برخورد می شود.

میرزایی نیکو  خاطرنشان کرد: برجسته کردن مشکلات معلمان توسط صدا و سیما در زمان‌هایی که از آنها استفاده می شود نیز از دیگر مشکلات این قشر است.

وی ادامه داد: فرصت‌های منطقه‌ای از لحاظ قدمت، تاریخچه جغرافیا و پتانسیل‌ها در این منطقه موجب هجوم بسیاری از مردم از سایر مناطق می‌شود، بنابراین باید این فرصتها را غنیمت شمرد.

نماینده مردم شهرستان های داوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته بعدی قبولی در سطوح رقابتی مختلف همچون کنکور و کسب رتبه‌های برتر توسط دانش‌آموزان مجموعه شهرستان دماوند از دیگر فرصت‌های خوب است و بالا بردن سطوح علمی دانش‌آموزان از دیگر مزیت‌های منطقه می‌باشد.

میرزایی نیکو عنوان کرد: نیروهای اجرایی و مشکلات مدیران، مراکز آموزشی که باید ساخته می‌شدند اما نیمه کاره ماندند به همراه مشکلات مدارس غیرانتفاعی از برخی چالش‌های این حوزه به شمار می‌رود.

*فعالیت 16 مدارس غیرانتفاعی در شهرستان دماوند

وی گفت: ۱۶ مدرسه غیرانتفاعی در شهرستان دماوند وجود دارد که داری کادر کاری با سطح بالا و پرورش دانش آموزان در سطح خوب هستند، اما این مدارس دارای مشکلات محلی همچون مالیات‌، تغییر کاربری، بیمه و عدم پرداختی های متناسب با قرارداد هستند.

به گفته نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی  بخشی از مشکلات مثل تغییر کاربری و مالیات و بیمه قابل حل است که مقرر شد این سه مورد پیگیری شود.

میرزایی نیکو در خصوص مدارس نیمه کاره در سطح شهرستان دماوند بیان کرد: یک مدرسه نیمه کاره در شهرک ولیعصر(ع) وجود دارد که فوندانسیون و بخش‌هایی از آن ساخته شده است، دستور وزیر آموزش و پرورش را گرفتیم و امید است در بودجه سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در شهرک‌های فاطمیه و الهیه نیز از بنیاد برکت دستور گرفته‌ایم که انجام شود و قرار شد کل مدرسه تکمیل شود و در زمینه خدمات رفاهی بخشی شامل سرویس و پشتیبانی هستند که به دلیل مشکلات مالی عملا با مشکل مواجه هستیم.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی مشکلات زمین‌های منطقه اصطلک عنوان کرد: توسط بخش خصوصی قطعه زمینی به وسعت 52 هکتار را سال‌های حدود ۷۷ یا ۸۰ با تشکیل تعاونی خریداری کردند که قرار بوده بعدا دارای مجوز شود اما این اقدام به طول انجامید تا دستورات تغییر کاربری متوقف شد.

میرزایی نیکو تاکید کرد: پیگیری‌های بسیاری در این خصوص صورت گرفت و مسکن و شهرسازی را آماده کردیم تا بتوانند به این مشارکت رضایت دهند و به یک جمع بندی برسند فعلا برای ایجاد مجموعه باغ شهر مسکونی یا هر تغییر کاربری دیگری امکانپدیر نیست.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا