رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خبر داد؛

توليد محصول سالم با راهبرد مشاركتی «IPM» در شهرستان دماوند/ شهرستان دماوند قطب‌ تولید سیب درختی در کشور محسوب می‌شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از توليد محصول سالم با راهبرد مشاركتی «IPM» در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان دماوند قطب‌ تولید سیب درختی در کشور محسوب می‌شود.

هادی طهرانی‌پور در حاشیه نشست مشترک با اعضای شرکت تعاونی تولید محصول سالم «IPM» سیب شهرستان دماوند گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: بی‌‌شک همه افراد از مخاطرات زيست‌محيطی و تهديد سلامت افراد در اثر استفاده بی‌رويه كودها و سموم شيميايی آگاه هستند، بر این اساس چهار توليد محصول سالم يکی از سياست‌های وزارتخانه جهاد کشاورزی می‌باشد.

وی افزود: به همین منظور دیداری با اعضای شرکت تعاونی تولید محصول سالم «IPM» سیب شهرستان دماوند صورت گرفت و روند فعالیت این تولیدکنندگان و نقاط قوت و ضعف باغداران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان دماوند به عنوان یکی از قطب‌های تولید سیب درختی در کشور به حساب می‌آید، فرهنگ‌سازی در خصوص سلامت محصول، نحوه ارائه سیب به بازار، بسته‌بندی، فرآوری، کيفيت انبارداری و برنامه‌ریزی در خصوص صادرات سیب در این شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

طهرانی‌پور از بهره‌برداران دوست‌دار محیط زیست به توسعه کشت محصولات سالم ارگانیک و ارتباط مستمر با اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند و مراکز خدمات جهاد کشاورزی دعوت به عمل آورد.

گفتنی است که در این نشست هفت شاخص اساسی در رابطه با تولید محصول سالم از سوی بهروز عيديان، معاون جهاد کشاورزی شهرستان دماوند به تولیدکنندگان ارائه شد.

این شاخص‌ها شامل ايمنی شيميایی، ایمنی زيستی، افزايش بهره‌وری اقتصادی، ارتقای بهداشت شغلی در كشاورزی، ايجاد بستر برای نظام شناسه و گواهی محصولات، استاندارد‌سازی فرآيند توليد محصولات كشاورزی و توليد محصولات سالم و ارگانيک می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا