توسعه تحصیلات تکمیلی اولویت اصلی واحد رودهن

naghi shojaرئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد جامع رودهن، توسعه تحصیلات تکمیلی را اولویت اصلی این واحد دانشگاهی در سال جاری دانست و خاطر نشان کرد علاوه بررشته هایی که تاکنون تصویب شد: اقداماتی نیز در خصوص تصویب و توسعه تحصیلات تکمیلی براساس چشم انداز تدوین شده، صورت گرفته و در حال انجام است.

به گزارش تارود، دکتر نقی شجاع رئیس واحد رودهن ضمن معرفی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از عملکرد 33 ساله و دستاورد‌ها و فعالیت‌ های علمی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و عمرانی نکاتی را بیان کرد و گفت با توجه به پتانسیل خوب دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه واحد رودهن، از تمامی استادان،کارکنان و دانشجویان خواست تا همت بیشتری نسبت به ارتقاء علمی و پژوهشی داشته، سعی و تلاش خود را به مسائل تحقیقاتی معطوف و استعدادهای خود را شکوفا کنند و علاوه بر تلاش‌ های علمی و  آموزشی و پژوهشی در عرصه‌ های مختلف فرهنگی و هنری و اختراعات علمی که بستر آن امروزه در دانشگاه کاملا مهیاست، کوشا باشند.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با 31 سال فعالیت و تلاش و بالندگی در عرصه علم و دانش و پژوهش توانسته به نوبه خود در سطح کشور و منطقه نقش ارزشمندی ایفا کند.
دکتر شجاع گفت: این واحد دانشگاهی در آبان سال 1362 با هدف بالا بردن سطح اطلاعات علمی مردم در زمینه‌ های مختلف و تعلیم و تربیت نیروهای متخصص و متعهد جهت رفع نیازهای علمی و فنی جامعه وارد جرگه عرصه آموزش عالی کشور شد.

از آن سال تاکنون توانسته است به پیشرفت‌ های چشمگیری در زمینه های مختلف علمی نایل آید و از نظر کیفیت و کمیت فضای آموزشی و ارتقای سطح علمی با بهترین دانشگاه‌ های کشور قابل مقایسه است.

در حال حاضر سایت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در 25 کیلومتری تهران و از نزدیک‌ ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به پایتخت به شمار می‌رود و با کلیه امکانات مدرن آزمایشگاهی، خدمات رفاهی، آموزشی، سالن‌ های آمفی تئأ‌تر، سالن ورزشی چند منظوره استاندارد بین المللی درشرق استان تهران درحال درخشیدن است

رئیس واحد رودهن اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اکنون دارای 73/92504 مترمربع، فضای آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی، 18000 دانشجو، 410 عضو هیأت علمی تمام، 620 کارمند، 15 رشته دکتری، 45 رشته کار‌شناسی ارشد و بیش از 100 رشته کار‌شناسی است.

تعداد کثیری حدود 75000 نفر دانش آموخته فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی واحدرودهن هم اکنون در مشاغل مختلف جامعه کاری کشور مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تصریح کرد: علاوه بر توسعه کمی قابل ملاحظه دانشگاه آزاد اسلامی، توجه همزمان به توسعه کیفی و ارتقاء سطح علمی آن نیز مدنظر بوده و به همین دلیل دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در رنکینگ دانشگاه های بزرگ دنیا رشد چشمگیری داشته باشد.

و این دستاورد نه تنها برای دانشگاه بلکه برای جامعه علمی کشور افتخار بزرگیبه حساب می آید.
شجاع اظهار داشت: ظرفیت‌ های بسیار مناسبی برای توسعهٔ تحصیلات تکمیلی در واحد رودهن وجود دارد و توسعه جهشی تحصیلات تکمیلی می‌تواند باعث توسعه همه جانبه منطقه شود. مدیران گروه در واقع هدایت‌ گران دانشجویان و دانشگاه هستند و اعتقاد داریم با همکاری، همفکری و همدلی استادان، دانشجویان، کارکنان و مسئولان دانشگاه می‌ توان به اعتلای دانشگاه سرعت بخشید و در این میان مدیران گروه می‌توانند نقش بی‌ بدیلی ایفا کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بیان کرد: دانشگاه زمانی به پویایی و بالندگی می‌ رسد که به سمت کیفی سازی حرکت کند و دهه چهارم در دانشگاه اسلامی دهه کیفی سازی است و یکی از راه های کیفی سازی علم، پژوهش محوری است.

وی کیفی سازی در دانشگاه با توسعه تحصیلات تکمیلی محقق می‌شود در ارتقاء سطح کیفی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.
شجاع ایجاد حمایت و توجه به شرکت های دانش بنیان رایکی از نیازهای اساسی فضای علمی کشور دانست و گفت: که دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بال های آموزش عالی کشور در این راه ورود پیدا کرده و انشاء الله با برنامه ریزی های انجام شده طی سه سال آینده شاهد ارتقای تولیدات دانش بنیان در دانشگاه خواهیم بود که این امر با توجه به سیاست گذاری های مدون در جهت رفع نیازهای کشور، منشاء اثر خواهد بود.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا