توزیع عادلانه آب رودخانه تاررود در دماوند

رودخانه تارودمعاون امور فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند همچنین با اشاره به برگزاری نشست رفع مشکلات آب روستاهای اطراف دماوند با حضور روستاییان در فرمانداری گفت: آب رودخانه تارود به روستاهای پایین‌دست نظیر روستای ولیران هدایت می‌شود.

مردانی اظهار کرد: با توجه به خشک‌ سالی‌ های چند سال گذشته، یک بند انحرافی در مسیر رودخانه تارود ایجاده شده است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، آب رودخانه کم شده و به طور عمومی آب تمام این شهرجوب‌ها برای اراضی کشاورزی و باغات استفاده می‌شود.

معاون امور فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه این موضوع موجب شده تا آب به رودخانه ریخته نشود، گفت: روستاهای پایین‌دست از جمله اهالی روستای ولیران شکایت داشتند که آب به آنها نمی‌رسد.

اجرای قانون توزیع عادلانه آب در دماوند

مردانی بیان کرد: در این نشست، به مشکلات آنان رسیدگی و قرار شد تا جهاد کشاورزی، منابع آب روستایی و نیروی انتظامی در محل حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: با حضور آن‌ها قرار است بر اساس ماده 21 قانون توزیع عادلانه آب، اگر این آب کم شده باشد، به صورت عادلانه تا روستاهای پایین‌دست هدایت شود.

معاون امور فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: از این رو، امیدواریم با ایجاد لوله 10 اینچی، آب به روستاهای پایین دست‌ها برسد و کشاورزان از آن استفاده کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا