تناقض در گفتار و عمل مسئولین دماوند، جلوی چشم خبرنگاران

آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دماوند در فرمانداری شهرستان دماوند بدون حضور فرماندار دماوند و بدون دعوت از برخی نشریات و سایت های فعال محلی برگزار شد.

به گزارش تارود و بنابر نقل خبرگزاری ها، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار دماوند  در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دماوند در سالن نشست‌های فرمانداری دماوند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: در برهه کنونی، وضع اطلاع‌رسانی در این شهرستان مطلوب نیست و باید بیشتر به خبرنگاران اهمیت داد و این در حالی است که در جلسه ای که خود فرمانداری متولی آن است بخشی از خبرنگاران و نشریات محلی اصلا دعوت نشده بودند.

مجید صفری در ادامه اطلاع رسانی را مانند جریان خون در بدن انسان است و افزود: اگر اهمیت اطلاع رسانی درک نشود، جامعه در بسیاری از موضوعات عقب خواهد ماند و اگر در جامعه‌ای روش صحیح اطلاع‌رسانی وجود نداشته باشد، قطعا آن جامعه پویا و زنده نیست.

صفری با بیان اینکه بیان این موضوع اهمیت کار خبرنگاران را می‌رساند، گفت: خبرنگاری کاری بسیاری مهمی است و خبرنگاران باید با مشقت‌ها و مشغله‌هایی که دارند، بتوانند به طور صحیح اطلاع‌رسانی کنند و ما نیز باید بتوانیم آن‌ها را حمایت کنیم و اخبار صحیح را به گوش مردم برسانیم.

وی با بیان اینکه نخستین ارتباط را با روابط عمومی فرمانداری دماوند برقرار کردم، بیان کرد: قطعا اگر روابط عمومی خوبی داشته باشیم، می‌توانیم ارتباط خوبی با مردم برقرار کنیم؛ اگر روزی ارتباطمان با مردم قطع شد، به طور یقین آن روز کارمان لنگ می‌زند.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه وضع اطلاع‌رسانی شهرستان دماوند مطلوب نیست، افزود: این موضوع شاید به نحوه و ساختار تشکیلاتی اطلاع‌رسانی در جامعه برگردد؛ از این رو، تا ‌جایی که مقدور است باید به خبرنگاران اهمیت دهیم تا بتوانیم شهرستان فعالی داشته باشیم.

صفری با تأکید بر ارزش گذاشتن به خبرنگار در اطلاع‌رسانی اخبار به مردم تصریح کرد: بعضی مواقع‌ در شهرستان اتفاق‌هایی می‌افتد که کسی از آن اطلاعی ندارد و خوب است که مردم از آن آگاهی داشته باشند و خیلی از مواقع اهمیت و وجود خبر را حس نمی‌کنیم، ولی در جایگاهی هستیم که به شدت با این موضوع سر و کار داریم.

وی با بیان اینکه خودمان باید فکر کنیم وجود یک خبرنگار چقدر برای جامعه کنونی اهمیت دارد، گفت: اکنون دنیا به جایی رسیده است که بدون وجود و حضور خبرنگاران نمی‌تواند زنده باشد و اگر خود را بروز نکنیم، به طور یقین عقب می‌مانیم و در این بین، شاید روزی برسد که دیگر کاغذ و روزنامه‌ای وجود نداشته باشد و به کار نیاید.

این مقام مسئول در حالی با حرارت از اهمیت اطلاع رسانی و بها دادن به خبرنگاران سخن گفته است که حتی در روز خبرنگار عزمی برای حضور همه خبرنگاران در جلسه فرمانداری دماوند نداشته است و گویا این حرف ها هم از جنس حرف های شعاری رایج بوده است و خبرنگاران نباید منتظر تحول خاصی در عرصه خبری شهرستان دماوند باشند.

به گزارش تارود، در این جلسه، جدیت در فعالیت شورای روابط عمومی شهرستان دماوند، گلایه از بی‌توجهی‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند نسبت به خبرنگاران شهرستان دماوند، تاکید بر از ظرفیت‌ رسانه‌های مختلف در جهت توسعه شهرستان دماوند، تأکید بر حضور خبرنگاران در نشست‌ کارگروه‌های مختلف فرمانداری دماوند و تقاضای وقت برای حضور خبرنگاران در نشست شورای اداری شهرستان دماوند و بیان مشکلات از مهمترین خواسته خبرنگاران حاضر بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا