رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خبر داد؛

تقدیر از ۳۳ مرکز غيردولتي تحت پوشش اداره بهزیستی در شهرستان دماوند/ فعالیت ۱۰ مهد کودک غیردولتی در شهرستان دماوند/ ارائه مشاوره در 2 مرکز خدمات روان‌شناختی شهرستان دماوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از تقدیر ۳۳ مرکز غيردولتي تحت پوشش اداره بهزیستی در شهرستان به مناسبت هفته بهزیستی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ مهد کودک غیردولتی و  دو مرکز مشاوره روان‌شناختی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

حسین بی‌نیاز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به فعالیت ۳۳ مرکز غیردولتی تحت پوشش اداره بهزیستی در سطح شهرستان دماوند اظهار کرد: فعالیت این مراکز شامل پیشگیری، توانبخشی و امور اجتماعی می‌باشد.

وی در خصوص مراکز اقامتی میان‌مدت ترک اعتیاد در شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر هفت مرکز اقامتی میان‌مدت در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که افراد بر اساس تمایل شخصی و یا معرفی خانواده به این مراکز مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: هزینه درمان افراد مبتلا به اعتیاد در این مراکز به دو صورت پرداخت شخصی و دریافت یارانه بهزیستی برای افراد نیازمند صورت می‌گیرد.

بی‌نیاز ادامه داد: همچنین تعداد ۱۰ مهدکودک غیردولتی نیز به‌صورت فعال در شهرستان دماوند حضور دارند که تحت نظر اداره بهزیستی قرار دارند و نقش آن‌ها در توانمندی فرزندان در خصوص آموزش مهارت‌های زندگی و قانون مداری بسیار حائز اهمیت است.

وی از طلاق به عنوان یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی نام برد و تأکید کرد: زوجینی که قصد انجام طلاق توافقی دارند، از طریق دادگستری شهرستان دماوند به مراکز بهزیستی معرفی می‌شوند و از مشاوره افراد توانمند در این زمینه بهره‌مند می‌گردند که نقش بهزیستی در این زمینه، ایجاد صلح و سازش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند تصریح کرد: همچنین تعداد چهار مرکز دولتی و غیردولتی در حوزه توانبخشی، دو مرکز درمان و باز توانی سرپایی مواد مخدر (متادون)، دو مرکز مشاوره خدمات روان‌شناختی به همراه مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی در این شهرستان به ارائه خدمت به مراجعان می‌پردازند.

بی‌نیاز با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه توضیح داد: اولویت ما در نگاه اول، تشریح وظایف سازمان بهزیستی برای عموم افراد جامعه است تا بتوانند با اطلاع از خدمات این سازمان، از این موارد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا