تعداد زنان و کودکان بی شناسنامه در شهر تهران کم نیست

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به آمار زنان و کودکان بی شناسنامه گفت: تعداد قابل توجهی از این افراد در جنوب تهران زندگی می‌کنند و کودکان برای تحصیل با سد بزرگی روبه‌رو هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه دانشور درباره شرایط زندگی افراد بی شناسنامه در شهر تهران اظهار کرد: بر اساس بازدیدهای که طی 4 ساله گذشته از سطح شهر تهران داشته‌ام به کرات با این موضوع برخورد داشته‌ام.

وی تصریح کرد: تعداد زنان و کودکان بی شناسنامه در شهر تهران کم نیستند و حتی در این زمینه از وزارت کشور و رفاه در خواست شده به این موضوع رسیدگی کنند.

دانشور با بیان اینکه ازدواج زنان ایرانی با مردان افغانی موجب افزایش کودکان بی شناسنامه شده است، بیان کرد: در این بخش باید آیین‌نامه‌های تهیه شود و به سرعت مشکل شناسنامه کودکان بر طرف شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: بسیاری از مؤسسات با افراد بی شناسنامه و به ویژه زنان و کودکان روبه‌رو هستند و هر کدام کیس‌های زیادی در این بخش دارند که نیاز به رسیدگی دارند و امیدواریم دولت دوازدهم در این بخش ورود جدی داشته باشد.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی عدم تحصیل کودکان در کلان شهر و به ویژه تهران نداشتن شناسنامه و اوراق هویتی است که همین امر باعث شده ما با تعداد قابل توجهی از کودکان بازمانده از تحصیل روبه‌رو شویم.

دانشور همچنین به تعدد آسیب‌های اجتماعی در سطح مناطق تهران اشاره کرد و گفت: در این زمینه بارها صحبت شده و قطعاً مسئولان مربوطه اطلاعات لازم را دارند و امیدواریم برای حل مسائل راهکارهای لازم را ارائه کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا