تسهیلات 15 میلیون تومانی برای ناشران دماوندی

vahid zamanرئیس کمیته امداد امام خمینی دماوند از جمع‌آوری 340 میلیون تومانی زکات در یک سال اخیر در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: برای ناشران و کتاب‌فروشی‌های دماوند تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وحید زمان امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بزرگ کتاب در شهرستان دماوند با اشاره به میزان جمع‌آوری زکات در شهرستان دماوند اظهار کرد: از نخستین روزهای سال تاکنون 340 میلیون تومان در شهرستان دماوند زکات جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه این مبلغ به عنوان زکات مردمی استفاده می‌شود، افزود: از این مبلغ 150 میلیون تومان برای بازسازی مساجد شهرستان دماوند استفاده و 10 میلیون تومان نیز برای تجهیز و توسعه بیمارستان حضرت فاطمه‏الزهرا (ع) هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند با بیان اینکه مبلغ 50 میلیون تومان هزینه احداث خانه بهداشت در سه روستای شهرستان دماوند می‌شود، تصریح کرد: بقیه مبلغ زکات مردمی است و برای کمک به محرومان، تهیه جهیزیه و کمک‌ هزینه‌های دیگر استفاده می‌شود.

زمان با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در شهرستان دماوند گفت: خوشبختانه برای نخستین بار نمایشگاه بسیار خوبی در شهرستان دماوند برپا شده است و اگر مدت زمان برگزاری آن بیشتر می‌شد، قطعأ مردم استقبال بهتری می‌کردند.

وی با بیان اینکه باید امکانات ویژه‌ای همچون دستگاه کارت‌خوان در اختیار غرفه‌داران قرار داده می‌شد، بیان کرد: با وجود دستگاه کارت‌خوان بازدیدکنندگان می‌توانستند به راحتی خرید خود را انجام دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند با بیان اینکه برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در دماوند ابتکار خوبی بود که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند اتفاق افتاد، افزود: به نظر می‌رسد یکی از کارهای خوبی که تاکنون در شهرستان دماوند طی سال‌های اخیر انجام شده همین برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب بوده است.

زمان با بیان اینکه امیدواریم سال‌های آینده نیز شاهد برپایی مطلوب‌تر این نمایشگاه باشیم، ادامه داد: در این زمینه غرفه‌داران باید حمایت شوند تا با انگیزه بیشتری بتوانند فعالانه کار کنند.

وی با اینکه کمیته امداد امام خمینی نیز برای این غرفه‌داران امکان خوبی در نظر گرفته است، تصریح کرد: کمیته امداد برای ناشران و کتاب‌فروشی‌های شهرستان دماوند تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته است و ما آن را در اختیارشان قرار می‌دهیم تا بتوانند کار خود را توسعه دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا