تروریسم به پدیده‌ای جهان‌شمول تبدیل شده/ ضرورت مقابله با قطر و ترکیه

نماینده پارلمان مصر با بیان اینکه تروریسم اکنون به خاورمیانه محدود نمی‌شود و به پدیده‌ای جهان‌شمول تبدیل شده، بر ضرورت مقابله با جنایات قطر و ترکیه تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، «لطفی شحاته»، نماینده پارلمان مصر گفت: جامعه بین المللی باید با جنایاتی که دو کشور قطر و ترکیه در آنها دست دارند، مقابله کرده و شورای امنیت موضع روشن و قاطعی در برابر این دو کشور اتخاذ کند.

نماینده پارلمان مصر با محکوم کردن حمایت دوحه و آنکارا از گروه‌های تروریستی در منطقه، تصریح کرد: این جنایات چنان شفاف و روشن است که نیازی به سند و مدرک ندارد، به‌گونه‌ای که رهبران این کشورهای با سیاست‌های خصمانه‌اشان افتخار می‌کنند.

شحاته خاطر نشان کرد: قطر به عناصر تروریستی پناه می‌دهد و از آنها حمایت مالی بعمل می‌آورد، حتی فراتر از آن، مانع محاکمه عناصر تروریستی به اتهام جنایت علیه ملل منطقه می‌شود و شبکه الجزیره این کشور با تحریف حقایق و نشر اکاذیب، نقش مهمی را در توطئه‌‌هایش ایفا می‌کند.

وی همچنین ترکیه را همانند قطر به حمایت از تروریسم متهم کرد تا رویای اردوغان مبنی بر احیای امپراتوری عثمانی را در منطقه محقق کنند، درحالی که این رویایی محقق شدنی نیست، چون ملل منطقه به آن رضایت نمی‌دهند.

نماینده پارلمان مصر به همین منظور بر ضرورت مقابله جامعه جهانی با سیاست‌های ترکیه و قطر تاکید کرد و گفت: بدون تردید نه قطر و نه ترکیه از این سیاست‌ها راه به جایی نخواهند برد و به هیچ یک از اهداف خود دست نخواهند یافت.

وی هشدار داد: هم اکنون تروریسم به پدیده‌ای جهانشمول تبدیل شده و تنها به محدود به خاورمیانه نیست، بلکه اکنون قربانیان خود را از پایتخت‌های اروپایی می‌گیرد، اگرچه هنوز خاورمیانه هدف اول آن است، چون این منطقه هدف طرحی بزرگ به نام ترسیم مجدد مرزهاست.

شحاته با بیان اینکه کنترل امور درحال خارج شدن از دست است، اظهار داشت: تنها راهکار خروج از این شرایط داشتن جدیت و قاطعیت در تعامل با این پدیده است و در این راستا نیاز به برگزاری نشستی جهانی برای ایجاد هماهنگی‌های لازم و اقدام عملی کاملا احساس می‌شود.

نماینده پارلمان مصر با اشاره به اقدامات ضد تروریستی مصر در این عرصه، تاکید کرد: نیروهای مسلح مصر تاکنون بسیاری از عملیات‌های تروریستی را خنثی و شمار زیادی از عناصر تروریستی را در نقاط مختلف مصر تحت پیگرد قرار داده و دستگیر کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا