شهردار شهر رودهن خبر داد؛

تخفیف 25 درصدی عوارض و جرائم شهرداری در شهر رودهن/ تخریب 60 مورد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بخش رودهن

شهردار شهر رودهن از تخفیف 25 درصدی عوارض و جرائم شهرداری در این شهر خبر داد و گفت: 60 مورد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بخش رودهن مورد تخریب قرار گرفت.

مهدی کچویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با توجه به اجرایی شدن طرح تخفیف عوارض شهرداری به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: این طرح ابتدا به شورای اسلامی رودهن ارسال و توسط اعضا مصوب گردید و از هفته آینده، اقدامات اجرایی آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به انجام مراحل قانونی طرح عوارض شهرداری افزود: همه ساله شهرداری تخفیفی در بحث عوارض ویژه شهروندان رودهنی در نظر می‌گیرد و امسال نیز با هدف پرداخت آن توسط شهروندان، این طرح اجرایی می‌گردد.

شهردار رودهن خاطرنشان کرد: با انجام این طرح، شهروندان می‌توانند 25 درصد از تخفیف عوارض شهرداری بهره‌مند شوند.

کچویی در خصوص آسفالت معابر شهر رودهن تأکید کرد: خوشبختانه سال جاری، سال خوبی به جهت اجرای پروژه‌های عمرانی به خصوص آسفالت معابر بوده است و با توجه به شرایط جوی مطلوب، شهرداری برحسب ضرورت، اقدام به لکه‌گیری و بهسازی برخی از معابر نمود.

وی از اصلاح معابر بنابر میزان بودجه و شرایط جوی خبر داد و تصریح کرد: اقداماتی مانند لکه‌گیری و بهسازی معابر، با هدف پیشامد مشکلات کمتر برای شهروندان صورت می‌گیرد.

شهردار رودهن با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز به خصوص در منطقه گلاهک و چناران رودهن گفت: خوشبختانه در سال جاری، میزان ساخت‌وسازهای غیرمجاز نسبت به سال گذشته، به کمتر از 20 درصد رسیده است و به این ترتیب، میزان ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این مناطق تحت کنترل است.

کچویی افزود: با وجود این که نمی‌توان ادعا داشت که میزان ساخت‌وسازهای غیرمجاز به صفر رسیده است؛ اما در حال حاضر شرایط مطلوب است و سایر ساخت‌وسازهایی که توسط افراد متخلف و سودجو صورت می‌گیرد، در چهارچوب قانون و در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت‌وسازهای واقع در حریم شهر رودهن، اداره جهاد کشاورزی وارد می‌شود و بر اساس شرایط موجود، تخریب و یا ارجاع به کمیسیون‌های مربوطه انجام می‌شود.

شهردار رودهن از تخریب ساخت‌وسازها در حریم رودخانه و جاده‌ها به عنوان اراضی ملی خبر داد و تأکید کرد: در راستای اجرایی شدن این طرح، در طول هفته گذشته، 60 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه بخش رودهن تخریب شد؛ اما مساعدت‌هایی نیز به ساخت‌وسازهایی که قابلیت کار دارند در جهت رفع مشکلات قانونی صورت می‌گیرد.

کچویی همچنین در خصوص خدمات‌دهی به مسکن مهر مهرآباد گفت: خوشبختانه با وجود تمهیدات به عمل آمده توسط شهرداری دماوند و فرمانداری، وظیفه خدمات‌دهی به مسکن مهرآباد به شهرداری محول می‌شود تا انشالله خدمات‌دهی به این منطقه انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا