بسیج مردمی، عامل شکست حرکت داعش

امام جمعه آبسرد گفت: اتحاد و بسیج گسترده مردمی در عراق، اجازه نمی‌دهد که حرکت داعش ادامه داشته باشد.

ahmad-mir-sharifi

به گزارش تارود، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید احمد میرشریفی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه آبسرد و در جمع روزه‌داران و نمازگزاران در مصلای نماز جمعه آبسرد، با اشاره به بحران اوکراین اظهار داشت: غربی‌ها نسبت به بحران ضعیف در اوکراین نشست‌های متعدد و مختلفی را دنبال کردند تا بتوانند حاکمیت آن منطقه را حفظ کنند؛ اما نسبت به عراق این عمل را انجام ندادند و تنها ابراز نگرانی کردند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، آن‌ها به نوری المالکی فشار آوردند که از قدرت کناره‌گیری کند؛ در حالی که اینک عراق دولتی مقتدر دارد که با اکثریت مشارکت عمومی مردم انتخاب شده و حقش این است که باقی بماند و برای مردم عراق خدمت کند.

خطیب نماز جمعه شهر آبسرد با بیان اینکه دشمنان باید بدانند که این حرکت‌ آن‌ها در عراق به شکست منجر می‌شود، گفت: این شکست نخست به خاطر وجود مرجعیت دینی در عراق است؛ مرجعیت دینی در سوریه وجود نداشت، ولی آن‌ها به پیروزی رسیدند.

میرشریفی ادامه داد: با حضور مرجعیت دینی در عراق شاهد بودیم که با فتوای آن‌ها مردم چگونه عمل کردند و به یقین با حضور این علمای برجسته از جمله آیت‌الله سیستانی، دشمنان اسلام شکست می‌خورند.

وی علت دوم شکست غربی‌ها در عراق را حضور گسترده بسیج مردمی دانست و گفت: 2.5 میلیون نفر در بسیج اعم از شیعه، سنی و دیگر اقلیت‌های مذهبی ساماندهی شده و در ارتش مردمی عضویت پیدا کردند و قطعا این اتحاد اجازه نمی‌دهد که حرکت داعش ادامه داشته باشد.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه کسانی که امروز در عراق بازیگری می‌کنند، باید بدانند که کشورهای بعدی مد نظر غرب آن‌ها هستند، تصریح کرد: آن‌ها باید بدانند بعد از شکست در عراق، این گروه به سوی آن‌ها می‌رود و به خاک آن‌ها تجاوز می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا