برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا به یاد شهدای گمنام در آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی دماوند

در واپسین روزهای سال جاری و همزمان با هفته بزرگداشت مقام شامخ شهدا، مراسم پرفیض زیارت عاشورا در محل آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، به یاد و بزرگداشت شهدای گمنام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با اشاره به تلاش‌های مکرر درزمینه درخواست تدفین شهدا در محل دانشگاه اظهار کرد: سابقه تلاش‌های دانشگاه برای تدفین شهدای گمنام به چندین سال قبل بازمی‌گردد و مکاتبات زیادی در این زمینه صورت پذیرفته بود تا درنهایت در اسفندماه سال جاری، این امر محقق گردید.

وی ضمن بزرگداشت ایثارگری شهدا و جانبازان افزود: اگر دیروز مردان وزنانی با نثار خون خود استقلال کشور را رقم‌زده و باافتخار از تمامیت ارضی میهن دفاع کردند، نسل امروز موظف است در راستای پاسداشت خون و ایثارگری آن‌ها، تلاش خود را صرف علم‌آموزی کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند خطاب به کارکنان و مسئولان دانشگاه خاطرنشان کرد: داشتن نظم و انضباط، وجدان کاری، توجه به دانشجو، انجام به‌موقع امور، توکل به خدا در کارها، حضور هرچه بیشتر در نمازهای جماعت و فعالیت‌های فرهنگی، امربه‌معروف و نهی از منکر و بحث حجاب و عفاف از مهم‌ترین مطالبات دانشگاه از کارکنان دانشگاه است.
گفتنی است که در این مراسم، از نفرات برتر مسابقات فوتبال دستی بسیج کارکنان تقدیر گردید؛ همچنین پس از اتمام مراسم بر سر مزار دو شهید گمنام دانشگاه حاضر شدند و با اهدای فاتحه، یاد این جوانان گلگون کفن را گرامی داشتند.
لازم به ذکر است که در پایان مراسم به‌منظور بزرگداشت و یادبود شهدای گمنام، تعدادی نهال در محوطه دانشگاه غرس گردید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا