در سومین نشست ستاد اربعین حسینی مطرح شد؛

کمک 7 میلیون تومانی اداره اوقاف شهرستان دماوند به ستاد اربعین/ موکب شهرستان دماوند از پانزدهم ماه صفر پذیرای زائران خواهد بود

سومین نشست ستاد اربعین حسینی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در محل فرمانداری برگزار شد و کمک 7 میلیون تومانی اداره اوقاف به ستاد اربعین و پذیرایی موکب شهرستان دماوند  از 15 ماه صفر خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در این نشست با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اظهار کرد: بالاترین درجات بهشت برای کسی است که هم با قلبش اهل بیت را دوست بدارد و هم با زبان و عملش به آنها کمک کند و زیارت اربعین پاسخی به ندای«کیست مرا یاری کند؟» است.

وی افزود: ندای اباعبدالله الحسین(ع) همچنان در جهان جاری است زیرا امام حسین(ع) و نظام ولایی همچنان باقی است و ما موظفیم که مقدمات ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را فراهم کنیم، بنا بر این شرکت در این راهپیمایی عظیم مصداق عمل به حدیث مذکور است.

امام جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: کمک به اهل بیت در واقع کمک به خود انسان است و ما امیدواریم که امسال شاهد برگزاری یکی از بهترین همایش‌های اربعین باشیم.

*ورود افراد بدون دارا بودن پاسپورت و ویزا به کشور عراق ممنوع است

در ادامه این نشست محمود پور دیوان بیگی مقدم دبیر اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند از برگزاری نشستی در این خصوص در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: در این نشست عدم ورود افراد بدون دارا بودن پاسپورت و ویزا به مرز عراق مورد تاکید قرار گرفت، چرا که درسال گذشته شاهد بروز برخی مشکلات امنیتی از جمله ورود اتباع افاغنه به مرز عراق بودیم.

وی افزود: از دیگر موارد مورد بحث در نشست استان افزایش گیت‌ها برای ورود قانونمند افراد در ایام پر ترافیک به کشور عراق بود، همچنین دپوی اجناس در شهرستان و ارسال به استان تهران با هدف ایجاد انسجام بین دستگاه‌ها با هماهنگی فرمانداری از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند در خصوص کلیات عملکرد دستگاه‌های این شهرستان در زمینه همکاری با این ستاد تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای دماوند، رودهن و آبسرد به سرعت به انجام فعالیت‌های محول و مصوبات پرداختیم و امیدواریم بحث کمیسیون انطباق نیز در این خصوص زودتر انجام شود.

نشست ستاد اربعین در شهرستان دماوند

مقدم در خصوص همکاری سایر نهادها گفت: نامه‌نگاری‌ها درباره حمایت مالی اداره اوقاف شهرستان دماوند و تامین مبلغ هفت میلیون تومان در این خصوص انجام شده است، همچنین با همراهی بسیج ادارات و امور مساجد و دیدار با باغداران قول مساعدت در خصوص تامین 30 تن محصول سیب درختی در مجموع داده شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود تماس با اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند هیچ پاسخی در خصوص میزان وجوهات دریافتی و تامین سیب زمینی دریافت نکردیم.

مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند بیان کرد: در ادامه این هماهنگی‌ها اداره کار، رفاه و امور اجتماعی این شهرستان 50 کیسه آرد به ستاد اربعین اهدا کرد و نیروی انتظامی شهرستان دماوند نیز همکاری بسیار خوبی در زمینه صدور ویزا داشت.

مقدم اشاره‌ای به توزیع قبوض توسط دستگاه‌های مربوطه داشت و عنوان کرد: دامنه برگشت قبوض تا بعد از ایام اربعین نیز ادامه دارد و این امر امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: مسئولیت انتقال افراد به مرز توسط سپاه منتفی گردید و توزیع قبوض بر عهده این نهاد قرار دارد.

مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند تصریح کرد: موکب شهرستان دماوند از پانزدهم ماه صفر پذیرای زائران خواهد بود.

مقدم عنوان کرد: هدف نهایی ما تشکیل موکب و به دنبال آن تاسیس حسینیه در کربلای معلا برای استفاده اهالی شهرستان دماوند بود که بحمدالله قدم‌های نخستین در این خصوص برداشته شد.

همچنین در ادامه محمد بدری مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند اظهار داشت: ما در سال گذشته مسئولیت امداد مرز چزابه را به عهده داشتیم و اموری مانند تامین پتو، چادر و کنسرو به موکب شهرستان را انجام دادیم.

وی اضافه کرد: به این ترتیب به دلیل خدماتی بودن فعالیت جمعیت هلال احمر ما وظیفه امدادرسانی از مرز ایران تا کربلا و نجف را برعهده داریم و به ارائه خدمت در این ایام خواهیم پرداخت.

نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند نیز از هماهنگی‌های لازم با واحدهای صنعتی، جمع‌آوری وجوهات و ملزومات توسط این نهاد به جهت ارائه به ستاد اربعین خبر داد.

گفتنی است که تشکیل موکب جداگانه توسط مسئولان شهر آبعلی در کربلای معلی از جمله موارد مطرح شده در این نشست توسط نماینده شهرداری این شهر بود که این موضوع به جهت حفظ اتحاد و تعامل بیشتر میان شهرهای مختلف شهرستان دماوند مورد بررسی بیشتری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا