برگزاری دوره آموزشی صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در شهرستان دماوند

رئیس اداره هماهنگی و ترویج جهادکشاورزی شهرستان دماوند از برگزاری دوره آموزشی صنایع تبدیلی ،تکمیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با حضور ۳۰ نفر از اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان و تسهیل‌گران زنان روستایی خبر داد.

رازقه غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی از زمان‌های گذشته مورد توجه افراد بوده و همواره به این امر می‌پرداختند و با رشد جمعیت این ضرورت احساس گردید که باید محصولاتی که در مناطق خاص تولید می‌شود جهت استفاده به سایر مناطق انتقال یابد.

وی افزود: به این منظور باید توجه داشت که این امر با آموزش و فراگیری مطالب روز در مورد بسته‌بندی، فرآوری و بازاریابی صحیح امکان‌پذیر است.

رئیس اداره هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: انواع دستگاه بسته‌بندی نقش مهمی در صادرات محصول دارد و در این دوره آموزشی که با تدریس دکتر تاج‌الدین برگزار شد فراگیران با روش‌های مختلف تبدیل و فرآوری مواد غذایی، تعریف بسته‌بندی و انواع آن، انواع دستگاه‌های بسته‌بندی و نقش آن در فروش و بازاریابی آشنا شدند.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: فراگیران در این دوره آموزشی با به همراه داشتن بسته‌بندی محصولات خود برای فروش اقدام به مقایسه انواع بسته‌بندی‌ها و نکات مثبت ومنفی آن پرداختند.

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توجه به نقش بهداشت در موادغذایی، کاهش ضایعات، جلب مشتری، اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد عنوان کرد.

لازم به ذکر است که این دوره از کلاس‌های آموزشی با همکاری مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی، منابع طبیعی استان تهران و با مدیریت اداره هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی‌نامه مهارت دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا