رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند خبر داد؛

برگزاری بیش از 30 برنامه فرهنگی و ورزشی در شهرستان دماوند به مناسبت هفته تربیت بدنی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند گفت: در هفته تربیت‌بدنی 30 برنامه فرهنگی و ورزشی پیش بینی شده است که در قالب مسابقات ورزشی، جشنواره، همایش‌ها و تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، امید قمی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش در خصوص فعالیت‌های این اداره بیان کرد: این نهاد ورزشی 2 حوزه فعالیتی را با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اهداف آتی سازمان، پیشرو دارد که یکی از این موارد، توسعه ورزش همگانی است.

وی با بیان اینکه طبق آمار در کل کشور تنها 16 درصد فعالیت ورزشی به ثبت رسیده است، گفت: طبق این آمار، عدم فعالیت‌های ورزشی در جامعه بسیار نگران کننده است ولی در سال‌های گذشته این نهاد در شهرستان بیش از 70 درصد از برنامه‌های خود به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات همگانی اختصاص یافته است.

این مقام مسئول یکی دیگر از حوزه‌های مهم فعالیت این نهاد را توجه به ورزش قهرمانی دانست و گفت: شهرستان دماوند در بین 19 شهرستان استان تهران در حوزه توسعه ورزش قهرمانی رتبه هفدهم را دارد که باید در این بخش تقویت شود.

وی در خصوص برگزاری مسابقات مختلف از ابتدای سال جاری تاکنون نیز گفت: مسابقات آینده‌سازان در 4 منطقه استان تهران که منطقه شرق این دوره از مسابقات به میزبانی شهرستان دماوند برگزاری شد که در این دوره 53 مدال طلا مقام قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی توسط ورزشکاران کسب شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات اعزام ورزشکاران منتخب شهرستان به مسابقات 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو بود.

همچنین وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 200 برنامه ورزشی و فرهنگی در شهرستان صورت گرفته است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که طی شش ماهه نخست سال صورت گرفت، برگزاری 4 مسابقه قهرمانی کشور در این شهرستان بود که مسابقات هوایی پاراگلایدر، مسابقات اتومبیلرانی، مسابقات موی تای انتخابی بازی‌های داخل سالن ترکمنستان و مسابقات کاراته 4 مسابقه قهرمانی کشور بود که در شهرستان برگزار شد.

قمی در خصوص برنامه‌های این اداره در هفته تربیت بدنی اظهار کرد: همزمان با هفته تربیت بدنی 30 برنامه ورزشی پیش بینی شده است که در قالب مسابقات ورزشی، جشنواره، همایش‌ها و تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان عرصه ورزش صورت می‌گیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با تاکید بر کمبود بودجه در بحث عمرانی بیان کرد: با وجود کمبود منابع مالی، در طی چند ماه اخیر یک سالن ورزشی در روستای مرانک آبسرد بعد از توافق با پیمانکار و شهرداری در حال اتمام است و همچنین بدهی 10 سال گذشته این اداره به اوقاف که بیش از 100 میلیون تومان بود پرداخت شد و در حال پرداخت بدهی 10 ساله پیست اسکی و زمین چمن مصنوعی روستای آیینه ورزان هستیم.

شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، از جنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از 2 بخش مرکزی و رودهن تشکیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا