مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند خبر داد؛

برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری ویژه بانوان در 2 نقطه شهر دماوند/ جشنواره «عطر ریحان» در شهرستان دماوند به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن برگزار می‌شود

مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند از برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری ویژه بانوان خبر داد و گفت: جشنواره «عطر ریحان» در شهرستان دماوند به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، لیلا زعفرانی در نشست هماهنگی امور بانوان به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)  اظهار داشت: با توجه به میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س)، کمیته فرهنگی هفته زن و مادر برگزار شده است و برنامه‌های مختلفی در این خصوص در نظر گرفتیم.

وی افزود: با وجود برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر گردید که جشنواره فرهنگی و ورزشی در شهرستان دماوند برگزار شود که در این خصوص دو همایش برای بانوان در نظر گرفته شده است.

مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: جشن روز زن در یکی از سالن‌های ورزشی با حضور حداکثری بانوان، مسابقات ورزشی در رشته شنا، ژیمناستیک، والیبال و پینگ‌پنگ برای بانوان شاغل در ادارات از جمله ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت مقام زن در شهرستان دماوند خواهد بود.

زعفرانی تصریح کرد: همچنین برگزاری همایش پیاده‌روی بانوان در دو مقطع در شهر دماوند و در محدوده گیلاوند با هدف ترویج ورزش، سلامتی و تندرستی برای بانوان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این برگزاری نمایشگاهی برای بانوان از تاریخ 11 اسفند ماه در دبیرستان معصومیه و پس از آن در مسجد‌الرضا(ع) گیلاوند از دیگر موارد مدنظر است که در خلال آن هنرهای بانوان کارآفرین، خود اشتغال، هنرمندان، نمایشگاه عفاف و حجاب، چادر امدادی و مشاوره بانوان انجام می‌شود.

مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند تاکید کرد: این نمایشگاه‌ها در زمینه هنرهای دستی، محصولات عفاف و حجاب و محصولات خانگی ارگانیک خواهد بود.

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی با کتاب «خاطر نازک گل» خبر داد و گفت: فایل این کتاب به صورت پی‌دی‌اف در اختیار مردم قرار می گیرد که در آن به زندگی حضرت فاطمه پرداخته شده است و در نهایت به 18 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

زعفرانی از برپایی مراسم شب شعر و مشاعره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، جشنواره غذای سنتی شهرستانی در هنرستان زینبیه، تکریم از مادران، خانواده‌های شهدا و شهدای مدافع حرم با هماهنگی بسیج جامعه زنان، دفتر امام جمعه، اداره آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسه فرهنگی معصومیه در این ایام خبر داد.

وی عنوان کرد: یکی از مواردی که امسال مد نظر قرار گرفته است، حضور سمبلیک بانوان در روز درختکاری است که برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است.

مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند اذعان داشت: از دیگر برنامه‌هایی که به مناسبت گرامیداشت مقام زن در این شهرستان برگزار می‌شود، جشنواره «عطر ریحان» است که برنامه‌های متنوعی در قالب یک طرح از سوی موسسه فرهنگی معصومیه پیشنهاد شد که به دلیل عدم موازی‌کاری در ادارت و با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، مقرر شد همه ارگان‌ها و ادارات دست به دست هم دهند تا بتوانیم شاهد برگزاری آن باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا