رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند خبر داد؛

برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها و تجهیزات جمعیت هلال‌احمر در دانشگاه آزاد دماوند/ عضویت ۶۵۰ نفر داوطلب در جمعیت هلال احمر دماوند/ کمپین نذر آب در دماوند برای دومین‌بار اجرا می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند از برپایی نمایشگاه توانمندی ها و تجهیزات جمعیت هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند خبر داد و گفت: بیش از ۶۵۰ نفر داوطلب در جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند عضویت دارند.

سعید طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: در واحد جوانان هلال‌احمر برنامه‌های عام‌المنفعه و با هدف توانمندسازی جوانان گام بر می‌دارد، برنامه امروز به همت کانون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند برگزار شده است.

وی افزود: در این برنامه مقداری از تجهیزات جمعیت هلال‌احمر در قالب نمایشگاه به استحضار دانشجویان می‌رسد و دانشجویان اطلاعاتی در خصوص اقدامات در زمان بلایای طبیعی کسب می‌کنند همچنین از دانشجویان دعوت می‌شود که عضو کانون دانشجویی دانشگاه شوند تا در برنامه‌های هلال‌احمر شرکت کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه روز جهانی کودک را نیز پیشرو داریم و تمام فرهنگ‌سازی‌ها باید از نونهالی آغاز شود، عنوان کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های خوب که توسط سازمان جمعیت هلال‌احمر برنامه‌ریزی کرده برنامه دست‌های مهربانی است که در آن چادرهایی در سطح شهر نصب می‌کند و با تبلیغاتی که از قبل انجام شده، کودکان اسباب بازی‌های خود را به جمعیت هلال‌احمر اهدا می‌کنند.

طاهری ادامه داد: اسباب بازی‌ها را تحویل کودکان کم بضاعت می‌دهیم و این اقدام از 14 تا 22 مهرماه انجام می‌شود، هدف از این کار فرهنگ‌سازی انفاق بین کودکان است تا بهترین اسباب‌بازی خود را انفاق کنند.

وی با اشاره به اینکه در نشست هماهنگی ستاد روز جهانی کودک تعدادی از کودکان مهدهای کودک از جمعیت هلال‌احمر بازدید کنند و با تجهیزات موجود به شیوه‌ای کودکانه آشنا شوند، عنوان کرد: این اقدامات باهدف این اجرایی می‌شود که کودکان از دوران کودکی با امداد آشنا شوند و در بزرگسالی امدادگر و نجات گر باشند تا به خانواده‌ها و جمعیت هلال‌احمر کمک کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند با تاکید براینکه از سوی دیگر در جامعه‌ای که مردم درگیر خشکسالی هستند درصدد هستیم هم فرهنگ درست مصرف کردن را به مردم یاد دهیم و هم کمپین نذر آب.

طاهری افزود: کمپین نذر آب را هلال‌احمر برای استان‌های جنوبی کشور برنامه‌ریزی کرده و مقرر است بچه‌ها حتی یک بطری آب معدنی را به هلال‌احمر اهدا کنند و ما به مناطقی که با مشکل آب روبرو هستند منتقل کنیم.

*کمپین نذر آب برای دومین بار در شهرستان دماوند اجرا می‌شود

وی کمپین نذر آب برای دومین بار است که اجرا می‌شود و بازتاب این بوده که مردم در مصرف آب دقت کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند با اشاره به فعالیت‎های اخیر این نهاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بیان کرد: در این دانشگاه حدود 100 نفر عضو کانون دانشجویی هستند و به‌طور کلی در این شهرستان حدود 650 نفر عضو داوطلب هستند که از این تعداد 250 نفر فعال هستند و مرتباً به جمعیت هلال‌احمر مراجعه کرده و از برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

به گفته طاهری آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه، دوره‌های تخصصی ارتقای امدادگران به نجاتگران، تأسیس باشگاه امدادگران و نجاتگران از دیگر برنامه‌ای جمعیت هلال‌احمر است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: باید حتماً آمادگی رویارویی با بلایای طبیعی همچون سیل را داشته باشیم و بتوانیم با بارندگی‌های شدید و سیل مقابله کنیم در این راستا باید با همین آموزش‌ها و توسعه تجهیزات و بروزرسانی امکانات و تعمیرات آنها آمادگی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا