برداشت 21 هزار تن محصول خیار و کدو از 650 هکتار اراضی کشاورزی آبسرد

photo_2016-08-28_11-13-16مسئول مرکز جهاد کشاورزی شهر آبسرد از برداشت 21 هزار تن محصول خیار و کدو در این شهر واقع در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: با توجه به کمبود آب و پایین بودن سطح آب‌های زیر زمینی، نیاز است که کشاورزان کشت آبی را به کشت نباتی تغییر داده و در این راستا، از خدمات و یارانه دولتی بهره‌مند شوند.

مسلم صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به میزان سطح زیر کشت محصول کدو و خیار در شهر آبسرد، اظهار کرد: در حال حاضر میزان 650 هکتار از سطح زیر کشت در شهر آبسرد، به کشت محصول کدو و خیار اختصاص یافته است.

وی افزود: از این میزان، 350 هکتار به کشت محصول خیار و 300 هکتار به کشت کدو تخصیص یافته است.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی شهر آبسرد خاطرنشان کرد: در مجموع از این میزان سطح زیر کشت، 21 هزار تن محصول خیار و کدو برداشت می‌شود و از هر هکتار، 30 تن قابل برداشت است.

صالحی با بیان اینکه 10 درصد از این محصولات در شهرستان دماوند و مابقی در میدان میوه و تره بار تهران برای فروش عرضه می‌شود، بیان کرد: برداشت محصول کدو و خیار را به صورت دوره‌ای و حدود 8 بار در سال انجام می‌شود.

وی در خصوص نحوه آبیاری این محصولات، گفت: با توجه به کمبود آب و پایین بودن سطح آب‌های زیرزمینی، نیازاست که کشاورزان کشت آبی را به کشت نباتی تغییر داده و در این راستا، از خدمات و یارانه دولتی بهره‌مند شوند.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی شهر آبسرد با اشاره به آغاز برداشت محصول سیب‌زمینی از اول مهر ماه سال جاری، تصریح کرد: حدود 6 هزار بهره‌بردار در حوزه شهر آبسرد فعالیت می‌کنند که از این تعداد، حدود دو هزار و 700 بهره‌بردار اقدام به کشت انواع محصولات اعم از سیب‌زمینی، خیار و غیره، و همچنین اموری چون دامپروری و زنبورداری می‌پردازند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا